Bár Jane Austen ebben a regényében is rengeteg szereplőt mozgat, a fókuszt mindvégig egy testvérpáron, Elinor és Marianne Dashwoodon tartja, akiket apjuk halála után az elszegényedés réme fenyeget, hacsak nem házasodnak jól. De mi alapján lehet jól választani? Mit tehetett annak idején egy nő, ha a család boldogulásának a terhe egyedül az ő vállát nyomta, és céljai eléréséhez vajon milyen eszközök álltak rendelkezésére? Volt-e helye a romantikus szerelemnek, és maga Austen a könyvében vajon mi mellett teszi le a voksát: az értelem vagy az érzelem mellett? Többek közt ezekre keresi a választ Ruff Orsolya és Szeder Kata.
Hallgasd meg: Podbean, Apple Podcast, Spotify, Google Podcast
A sorozat korábbi részeit itt tudod meghallgatni:
Mitől olyan izgalmas még ma is Jane Austen? [Az Austen-projekt]
A Büszkeség és balítélet nem lányregény, hanem az előítéletesség kritikája [Az Austen-projekt]
A mansfieldi kastélyban Austen nem félt egy unortodox hősnőt a középpontba tenni [Az Austen-projekt]
Jane Austen zseniálisan végigtrollkodja A klastrom titkát [Az Austen-projekt]
Az austeni univerzumban Emma az egyetlen hősnő, akinek ténylegesen van hatalma [Az Austen-projekt]
A Meggyőző érvek egy romantikus bosszú krónikája [Az Austen-projekt]
Ha még több cikket olvasnál Austenről, ezeket ajánljuk:
Jane Austen neve nélkül jelent meg az eredeti Értelem és érzelem [Az Austen-projekt]
Az Értelem és érzelemben egy megszegett ígéret messzemenő következményekkel jár
Már Austen hősei is tudták, hogy ami kellemes, az nem mindig illendő [Az Austen-projekt]
Jane Austen örök, és ezt új podcastsorozatunkban bizonyítjuk
Mire vágyik Mrs. Bennett? [Az Austen-projekt]
„Minden könyvtár jó könyvtár, feltéve, hogy egyetlen Jane Austen kötet sincs benne” [zsebró]
Mostantól bárki megszállhat Jane Austen testvérének egykori otthonában
Jane Austen-adaptációk kezdőknek és haladóknak