Bódis Kriszta író és dokumentumfilmes, a Kemény vaj, az Artista és a Carlo Párizsban című regények szerzője, és a Van Helyed Alapítvány megteremtője. Nagyívű Istenhegy-trilógiájában Tüdős Klára, a múlt század ikonikus nőalakjává vált emlékiratíró, divattervező, táncosnő, forgatókönyvíró és filmrendező kalandos életútjának felidézésére vállalkozott. A Korzón a pokolba a trilógia második része, ami Tüdős életének 1919-től 1941-ig tartó szakaszáról szól, de önálló műként is élvezhető. A Kisasszonyképző című első kötetről írt kritikánkat itt találod.
Az új kötetről Németh Gábor szerkesztő beszélgetett a szerzővel. Bódis Kriszta elmondta, hogy a trilógia összefoglaló címét adó Istenhegy és az ott található villa nagyon fontos helyszíne volt Tüdős Klára életének. A megtérése után más szerepet szánt a korábbi csillogó épületnek: a II. világháború alatt ugyanis pénzzé tette az ott felhalmozott értékeit, a házban pedig menekülteket, gyerekeket bújtatott.
Megtudhattuk azt is, hogy Bódis nyolcéves korában hallott először Tüdősről, de önéletrajzát csak néhány éve olvasta, és akkor jött rá, hogy érdemes lenne a történetet kibontani. Szóba kerültek még az író és hőse hasonlóságai, a tettekkel élt élet fontossága, és az is, hogy Bódis nagyon ügyelt rá, nehogy meghamisítsa Tüdős Klára személyiségét.
A bemutató beszámolóját itt találod:
“Tüdős Klára minden skatulyából kilógott.” Ezt mondta Bódis Kriszta tavaly az Istenhegy-trilógia Kisasszonyképző című első kötetének bemutatóján, a sorozat második részét pedig Korzón a pokolba címmel a Margó Irodalmi Fesztivál első napján ismerhette meg az olvasó közönség.