A HarperCollins gondozásában megjelent regény nagyrészt egy lepukkant manhattani bérház tetején játszódik, ahol minden esténként a lakók egy csoportja összegyűlik a karantén alatt, hogy levegőzzenek egy kicsit. Egy idő után aztán elkezdik megosztani egymással életük történeteit. Mindegyik sztorit más-más szerző jegyzi – összesen három tucatnyian ‒, köztük Dave Eggers, John Grisham, Celeste Ng, Tommy Orange, R. L. Stine, valamint Margaret Atwood, aki Douglas Preston mellett a szerkesztői feladatokat is ellátta.
A Booker- és Arthur C. Clarke-díjas kanadai szerző legfrissebb bejegyzésében arról olvashatunk, hogy fontos műtét elé néz, hamarosan pacemakert ültetnek majd a szervezetébe, hogy „kordában tartsák a rosszul viselkedő” szívét.
Fotó: Margaret Atwood / In the Writing Burrow
Tovább olvasokAz írók a Szerzők Céhe Alapítványnak (Author’s Guild Foundation) ajánlották fel a kiadvány bevételeit. A szervezet jó ideje küzd a könyvbetiltások, valamint a mesterséges intelligenciát fejlesztő cégek ellen, amelyek sok százezer kötetet használnak engedély nélkül.
„Pereskedünk a könyvek betiltása ellen, illetve jogi segítséget nyújtunk, és nyerésre állunk” – nyilatkozta az Orange County Registernek Douglas Preston. Hozzátette, hogy a bevételeik egy része egy licencrendszer kiépítésére szolgál, amelyben a szerzők regisztrálhatják a könyveiket azon cégek részére, amelyek tisztességesen fizetnek a műveik felhasználásáért.
A japán Rie Kudan megkapta hazája legjelentősebb irodalmi díját, majd elárulta, hogy a szöveg egy kis részét a ChatGPT nevű chatbottal generálta. Az eset nyomát áttekintjük, hogyan alakult az elmúlt két évben nagy nyelvi modellek és az irodalom viszonya, hogyan látják ezt az írók, valamint hogy mikor lehet hasznos eszköz az AI az írás során.
Tovább olvasokAmint az interjú további részéből kiderül, Atwood roppant proaktívan vett részt a Fourteen Days elkészítésében, hiszen a szerzők toborzásában is oroszlánrészt vállalt. A felkérés mindössze egy egyes szám első személyű elbeszélés elkészítésére vonatkozott, a fejezetek hosszát nem kötötték meg előzetesen, és a projektről sem árultak el túl sokat.
Az írások beérkezését követően Preston állította sorrendbe a történeteket, és egy kerettörténetet is írt ‒ ekkor született meg a gyanakvó házfelügyelő, Yessenia karaktere. A történetmesélés – vallja Preston – a közösségépítés egyik fontos eszköze. Ennek szellemében, bár elsősorban a világjárvány áldozatairól szól a Fourteen Days című kötet, a fejezetei az életünk értékelésére és átgondolására is alkalmasak a szerkesztő szerint.
Forrás: Orange County Register
Nyitókép: Flickr / ActuaLitté