Sharon Stone az Elemi ösztön kulisszatitkait is kiteregeti életrajzában

Sharon Stone az Elemi ösztön kulisszatitkait is kiteregeti életrajzában

Vannak filmek, amelyek a bemutató pillanatában megteremtenek egy ikont - ilyen film az 1992-es Elemi ösztön is, amely világhírűvé tette Sharon Stone-t. De hogy mi történt a színfalak mögött, és a színésznőre milyen hatással volt Catherine Tramell figurája, az kiderül Stone készülő életrajzából, amelyből a Vanity Fair közölt részletet.

ro | 2021. március 19. |

Ragadozó rendezők, a női érvényesülés nehézségei Hollywoodban és persze az Elemi ösztön - mindezek szóba kerülnek Sharon Stone készülő életrajzában, a Vanity Fairben megjelent beleolvasóban mindenesetre az utóbbit boncolgatta részletesebben. A részletből kiderül, hogy a színésznő menedzsere, Chuck annak idején egy hitelkártya segítségével tört be a film casting rendezőjének az irodájába, hogy kilopja a forgatókönyvet, mert tudták, hogy máskülönben nem tudnák elolvasni. Stone azt mondta, azonnal tudta, hogy el akarja játszani Catherine Tramell szerepét.

Chuck hét vagy nyolc hónapon keresztül minden egyes nap felhívta Paul Verhoeven rendezőt, hogy készítsen egy próbafelvételt Sharon Stone-nal. Verhoeven és a színésznő  már dolgoztak együtt, hiszen pár évvel korábban együtt csinálták a Total Recall - Az emlékmás című filmet. A baj csak az volt, hogy az Elemi ösztön férfi főszereplője, Michael Douglas nem akart próbafelvételt Sharon Stone-nal, aki - saját bevallása szerint - akkor még egy névtelen senki volt a színészhez képest, ráadásul az alkotók már akkor tisztában voltak azzal, hogy kockázatos filmet forgatnak. Verhoeven mindenesetre csinált egy próbafelvételt, amit meg is tartott. Erre szükség is volt, miután tizenkét másik színésznő mondott nemet a felkérésre. Végül pedig Michael Douglas is rábólintott a próbafelvételre, a többi pedig már tényleg filmtörténelem.

A memoárban ugyanakkor Sharon Stone megírja azt is, amit a nagyközönség nem láthatott. Például azt az esetet, amikor először behívták, hogy megnézze az elkészült filmet. A vetítésen nyüzsögtek az ügynökök és a jogászok, csupa olyan ember, akinek Stone szerint köze sem volt a projekthez. A színésznő így látta először a vásznon az ominózus villantós jelenetet - mindezt úgy, hogy végig azt mondták neki, nem fog látszódni semmi, és csak azért kell levennie a bugyiját, mert a fény visszaverődik a fehéren. Ez egy olyan pillanat volt, amikor tudta, hogy döntenie kell. Ott és akkor felállt, odament a rendezőhöz és pofon vágta, majd felhívta az ügyvédjét.

Stone azt írja, hogy az eset után rengeteget gondolkozott a dolgon (mi lenne, ha én lennék a rendező? mi lenne, ha én készítettem volna ezt a felvételt? mi lenne, ha szándékosan készítettem volna? vagy véletlenül? stb.). A színésznő szerint rengeteg mindent át kellett gondolnia. Hiszen tudta, hogy milyen filmet forgat. Harcolt azért, hogy megkaphassa a szerepet, és Verhoeven volt az egyetlen rendező, aki kiállt érte. Muszáj volt elrendeznie magában annyira a dolgot, hogy objektív tudjon maradni. Ráadásul a szerep megformálásába is nagyon messzire kellett mennie, elő kelett vennie a sötét énjét, ez pedig borzasztóan megterhelő volt - a forgatás idején rémálmai voltak, alvajáró lett és kétszer is arra ébredt, hogy az éjszaka kellős közepén teljesen felöltözve áll a kocsija mellett a garázsban.

Sharon Stone végül úgy döntött, hogy engedélyezi a jelenetet. Úgy érezte, hogy a film és a karakter szempontjából helyénvaló, végeredményben pedig ő maga csinálta. Azt ugyanakkor megjegyezte, hogy amikor megjelentek a film plakátjai, a tetején Michael Douglas neve szerepelt, az övé viszont nem volt ott mellette.

A premierre a családja nem tudta elkísérni, így Faye Dunaway ment el vele. Iszonyatos felhajtás volt, hatalmas tömeg. Az alkotók egy nagyteremben nézték végig, majd amikor véget ért a film, a helyiségben teljes csend uralkodott. Faye Dunaway megragadta Stone karját, és azt suttogta, hogy ne mozduljon. Így tett Michael Douglas is, aki előttük ült, és jobbra-balra tekintgetett a rendezőre és a producerekre. Végül a tömeg sikoltozni és tapsolni kezdett. "És most mi lesz?" - kérdezte Sharon Stone Faye Dunawaytől, mire utóbbi azt felelte: "Most egy nagy sztár vagy, és ezek mind megcsókolhatják a seggedet".

A teljes beleolvasót itt tudjátok elolvasni!

Kapcsolódó cikkek
...
Kritika

Trevor Noah a dél-afrikai apartheidben született, Hollywoodban ért a csúcsra

Bűnben születtem címmel jelent meg itthon Trevor Noah stand-up komikus, a The Daily Show házigazdájának önéletrajzi könyve, amely nem a szokásos „így-lettem-híres-ember”-narratívát követi, hanem a dél-afrikai apartheid idején született szerző gyerekkorára fókuszál.

...
Hírek

Tarantino könyvet ír a Volt egyszer egy Hollywoodból

Várhatóan júniusban jelenik meg az első regénye Quentin Tarantinónak, ami nem más lesz, mint a Volt egyszer egy Hollywood című filmjének a regényesített változata.

...
Hírek

Hollywoodi nagyágyúk szerepelnek a még meg sem jelent könyv adaptációjában

Valószínűleg minden elsőkönyves olyan debütálásról álmodik, ami Rumaan Alamnek jutott, hiszen még meg sem jelent a könyve, de a Netflix már lecsapott az adaptációs jogokra, és olyan sztárokat nyert meg a főbb szerepekre, mint Julia Roberts és Denzel Washington.

Még több olvasnivaló
...
Kritika

James Patterson és J.D. Barker első közös krimijükben rögtön bevágják az olvasót a mélyvízbe

A madártollas gyilkosságokban a nyomok minduntalan egyfelé mutatnak, és a mocskos kis titkok szép lassan mind napvilágra kerülnek.

...
Nagy

Királynak lenni sosem volt életbiztosítás

Király! – A magyar uralkodók véresen komoly históriája címmel írt könyvet a magyar királyokról Benedek Szabolcs. Interjúnkban szóba került az uralkodással járó kockázat, a nők szerepe és a Trónok harca, és kiderült az is, vajon melyik királyunkat mellőzi az utókor emlékezete.

...
Nagy

A pandémia alatt csak a pandémiáról lehet írni?

Milyen lesz az életünk, ha egyszer vége lesz a pandémiának? Mennyire lesz hangsúlyos a vírus és a karantén témája az irodalomban később? Ezeket a kérdéseket járták körbe a Dekameron-projekt című novelláskötet bemutatóján. 

...
Kritika

Jü Hua regénye megmutatja, milyen volt az élet fél évszázada Kínában

Kína egyik legismertebb kortárs írójának könyve egy kínai parasztember tragédiákkal teli életének bemutatása. Az Élni az elmúlt idő, a vissza nem térő ifjúság, az elherdált lehetőségek, az elveszített családtagok, a keserves tapasztalatok derűs, belenyugvó, mégis torokszorító összegzése.

...
Nagy

Simon Stålenhag: A technológia a túlélés eszköze lehet, de meg is ölhet minket

Kérdeztük a műveiben fellelhető gyerekkori emlékekről, arról, hogy lehet valami egyszerre retro és futurisztikus, hogyan kapcsolódik könyve az E.T-hez és azt is megtudhatjuk, szerinte mi kell ahhoz, hogy megbirkózzunk a klímaváltozással. Interjú.

...
Nagy

Sorsválasztás az irodalomban – Könyves válaszok Popper gondolataira

Az életünk determináltságát, az irányításban nekünk jutó részt vizsgálta Popper Péter Hogyan választunk magunknak sorsot? című könyve, a témában ugyanakkor rengeteg szépirodalmi mű is íródott, ezek közül mutatunk meg most párat!

A hét könyve
Kritika
Az undor kitörölhetetlenül ott van férfi és nő kapcsolatában
...
Nagy

Tíz éve tudtuk meg, hogy közeleg a Tél

Tíz éve indult világhódító útjára a Trónok harca, így az évforduló alkalmából számba vettük, mi mindent ért el a sorozat, és miben maradt a rajongói adósa.

...

Morcsányi Géza: A Sorstalanság "a szívre mért kiheverhetetlen csapás" [Kötelező: Sorstalanság]

...

Az ország leggazdagabb családja alkut kötött a nácikkal [Összekötve podcast]

...

Orwellről, a diktatúra nyelvezetéről és társadalmi hatásairól Péterfy Gergellyel [Kötelező podcast]

...

Olvasóként most tök jó gyereknek lenni [Mesék Minden Mennyiségben podcast]

...
Nagy

Németh László az életének minden csapását játékká alakította

120 évvel ezelőtt, 1901. április 18-án született Németh László, a Gyász, a Bűn, az Iszony és az Égető Eszter írója. Születésének évfordulóján pályájának öt érdekes aspektusára hívjuk fel a figyelmet. 

Szerzőink

...
Ott Anna

Morcsányi Géza: A Sorstalanság "a szívre mért kiheverhetetlen csapás" [Kötelező: Sorstalanság]

...
Benedek Márton

Az undor kitörölhetetlenül ott van férfi és nő kapcsolatában

...
Babarczy Eszter

Babarczy Eszter: Tündérruha (22500 Ft)

Olvass!
...
Beleolvasó

Törőcsik Mari jelenlétének olyan ereje volt, amitől mindenki rá figyelt

Életének 86. évében meghalt Törőcsik Mari, aki az ország egyik legkedveltebb színésze volt. Emlékére Bérczes László beszélgetőkönyvéből ajánlunk részletet. 

...
Beleolvasó

Az osztálytalálkozónál hazugabb műfaj nem létezik

A megindító történetektől az abszurd írásokon át a már-már gonosz tréfákig vezet az út Rényi Ádám felnőtt mesekönyvében.

...
Beleolvasó

A kutya és az ember kapcsolata egyszerre különleges és ősi

Van valami igazi, valami ősi, bölcs és gyönyörű az állat és az ember kapcsolatában - állítja Tor Age Bringsvaerd Vau című könyvében, amely a kutyát övező mítoszokra, mesékre és különös hagyományokra koncentrál - mutatunk egy részt belőle!

...
Beleolvasó

Ilyen volt Magyarország 2008-ban

Mesterházi Mónika új versekötete, a Nem félek a rendszerváltás után újabb rendszerbe zökkenő magyar viszonyokról mesél. Olvass bele!

...
Beleolvasó

Egy nyakék még a 19. században is fel tudta forgatni az ember életét

Rose Tremain új könyvében egy fiatal nő változtatni akar az életén, és ki akar törni a kisvárosi közegből, mert azt gondolja, többre és másra hivatott. Olvassatok bele A kegyelem szigetei című regénybe!

...
Beleolvasó

Boccaccio klasszikusa ihlette a modern Dekameron-projektet

Margaret Atwood, Mona Awad, Tommy Orange, Edwidge Danticat vagy David Mitchell - csak néhány név azok közül, akik igent mondtak a New York Times felkérésére, és vállalták, hogy történeteket írnak a koroanvírus-járvány idején. Ez lett a Dekameron-projekt - mutatunk belőle egy részletet!