Az elmúlt hónapokban új trend ütötte fel a fejét a könyvkiadásban, legalábbis az Egyesült Államokban. Nemcsak bestseller-esélyes romantikus regények, hanem nonfiction kötetek mellé is olyan kísérő termékeket dobnak piacra, amelyek sokkal izgalmasabbak a borító képével illusztrált vászonszatyornál vagy könyvjelzőnél.
Fűszer és könyv
Tavasszal jelent meg Yulin Kuang How to End A Love Story (Hogyan fejezzünk be egy szerelmi történetet) című romantikus regénye. Egyébként ő írja a forgatókönyvét két filmnek is, melyeket Emily Henry bestsellereiből adaptálnak (Nyáron a párom, Strandkönyv).
Mivel Kuang könyve nem nélkülözi a fülledt jeleneteket, a Walmart áruházlánc úgy döntött,
meglepi a szerzőt egy saját, a sztori által ihletett csípősszósz-kollekcióval.
A Spicy Books (így emlegetik angolul az erotikus regényeket) nevű szettben öt, különböző erősségű chilikből készült szósz található, amit a készlet erejéig az olvasók is megvásárolhatnak az üzletekben. Ha máshogy nem is, így átélhetik a hőhullámokat.
View this post on Instagram
Olvasáson túli élmény
Sable Yong évekig szépségszerkesztő volt amerikai magazinoknál, júliusban jelent meg Die Hot With a Vengeance című esszékötete. A cím nehezen lefordítható, szójáték a harmadik Die Hard film címével, kb. azt jelenti: Halj meg iszonyú szexin. Érthető, hiszen az írásokban a hiúsággal, a szépségideálokkal, a szépségipar fogyasztásra buzdító trükkjeivel foglalkozik.
Logikusnak tűnt, hogy a könyv marketingkampányát ne pólók és kitűzők kísérjék, amik csak a kukában végeznék, hanem a szépség témájához kapcsolódó dologgal dobják fel. Yong hatalmas parfümrajongó, podcastja is van a témában, így kiadójával
kitalálták, hogy legyen egy azonos nevű, saját illat a könyv mellé.
Végül egy kis New York-i parfümstúdió Yonggal közösen megalkotta a parfümöt – de közel sem a könyvek illatát akarták megragadni. A szerző nagyon komolyan vette a feladatot, azt szerette volna, hogy az illat szimbolizálja a könyvet, ezért emberként próbálta elképzelni. „Arra jutottam, hogy egy gonosz, gazdag nő lopott Birkin-táskával” – mondta Yong a Fast Companynek.
View this post on Instagram
Az inspiráció mellé Joey Rosin parfümőr elolvasta a könyvet is. Mint mondja, az illatban jelen lévő kontraszt a keserű és édes, friss és földes jegyek közt
azt a feszültséget jelképezi, amit a szépségipar helyez a fogyasztókra.
A parfümöt, ami által az olvasáson túl is kapcsolódni lehet a könyvhöz, limitált mennyiségben lehet kapni Sable Yong weboldalán.
Hagyományos merch
Az előzőekhez képest tulajdonképpen teljesen átlagos, hogy az olyan, a TikTokon által népszerűvé szerzőknek, mint Colleen Hoover saját webshopja van, ahol a könyveihez kapcsolódó melegítőket és sapkákat lehet kapni. A fantasy-sorozatával ismertté vált Sarah J. Maas pedig egyszerűen licenszeli a regényeit kulcstartókhoz, matricákhoz, füzetekhez.
Kíváncsiak lennénk, hogy a magyar írók és kiadók mivel állnak elő, mondjuk egy Cserna-Szabó vagy Karafiáth-kötet mellé. Mindenesetre az erotikus regényeket író Lakatos Levente webshopjában kaphatók már bögrék, Fejős Évánál pedig tányéralátétként is használható regénytérkép, ami megmutatja, hol játszódnak a könyvei.
Nyitókép: Walmart