Az utóbbi években egymást érik az izgalmas és sikeres Ferrante-adaptációk. Az HBO sorozatot készített a Briliáns barátnőmből. A Nő a sötétben című Elena Ferrante-regényt The Lost Daughter címmel dolgozta fel Maggie Gyllenhaal, aki az adaptációval el is nyerte a legjobb forgatókönyv díját a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon (mi itt írtunk a filmről). Korábban pedig az a hír is felröppent, hogy az Amikor elhagytakból is filmváltozat készül.
2020 tavasza óta azt is tudni lehet, hogy A felnőttek hazug életéből a Netflix és a Fandango közösen gyárt sorozatot, eddig azonban kevés információt lehetett tudni róla. A napokban azonban bejelentették, hogy a jövő év elején, egészen pontosan január 4-én érkezik majd az adaptáció. A minisorozat hatrészes lesz, és a munkálatokban maga Ferrante is részt vett. Mellette Laura Paolucci, Francesco Piccolo és Edoardo De Angelis dolgoztak még a forgatókönyvön.

Az Elena Ferrante álnéven alkotó író valódi identitása utáni médiahajsza egy időre mintha elhomályosította volna azt, ami miatt egyáltalán beszélünk róla. A Nápolyi regények-tetralógiával Ferrante megteremtette azt, amit a gyerekek évekkel ezelőtt a Harry Potter-sorozattal élhettek át: a folyamatos várakozás örömét. Az első regény, a Briliáns barátnőm 2011-ben jelent meg Olaszországban, majd a rákövetkező években jöttek a folytatások. 2019 óta mind a négy rész elérhető magyarul, mi pedig most egyben újraolvastuk az összeset, ami az elmúlt hetek egyik legjobb döntésének bizonyult.
Tovább olvasokA felnőttek hazug életébe ITT tudtok beleolvasni, kritikánkban ezt írtuk róla:
„A felnőttek hazug élete is egy nápolyi regény, hőse pedig egy lány, a cselekmény kezdetén mindössze 12 éves Giovanna/Giannina/Gianní, akit a kamaszkor legellentmondásosabb bugyraiban ismer meg az olvasó. Ez az az időszak, amikor az addig jól ismert világ mázán repedések jelennek meg, a feszültség kódolva van a mindennapokba, az ember pedig sokszor úgy érzi, hogy még az alakulóban lévő teste is cserbenhagyja vagy legalábbis újabb és újabb megpróbáltatások elé állítja. Ez az az életkor, amikor minden egyes mondatnak, sőt, minden egyes szónak súlya van, a lányt ezért is vágja mellbe, amikor egy elkapott beszélgetésfoszlánynak köszönhetően megtudja, hogy imádott apja csúnyának tartja.”