- Haszán Míra soha nem volt professzionális táncos, de az is a regény üzenete, hogy élvezetből kell táncolni, és nem megfelelésből. Mindig vonzotta a balett világa, de hobbi- és nem megélhetési szinten. Azért is élvezi még mindig a táncot, mert nem a fellépések vonzották, hanem a gyakorlás, a hétköznapi balettórák.
- A szerző szerint fontos tartani egy jó mértéket mindenben. A főszereplő, Iza életében ugyanakkor nehéz megtalálni a fordulópontot, hogy hol uralkodik el a balett. Iza anorexiával küzd, ez a probléma érinti a vele egykorú lányokat. Haszán próbálta bemutatni azt a folyamatot, hogy az elején Izának még van egy normális testsúlya, a hónapokkal viszont a fogyás káros céllá változik.
- Haszánnak a tánc segített legyőzni a saját anorexiáját. Az első gimnazista évében lett anorexiás, és bár már gyógyultan dolgozott a könyvön, ez utólag is segített neki abban, hogy kiírja magából a nyomasztó gondolatokat. Szerinte annak, aki soha nem esett át étkezési zavarokon, is tanulságos lehet meglátni, hogy milyen ennek az érzelmi része - ahogy azoknak is fontos lehet, akik jelenleg is étkezési zavarokkal küzdenek, hogy nincsenek egyedül.
- Pacskovszky Zsolt szerkesztő szerint egyre több olyan ifjúsági regény van, ami különböző kulisszák mögé vezeti az olvasókat. Ő annak is örült, hogy végre van egy szerző, aki körülbelül annyi idős, mint a főszereplője, mert akadnak huszonéves ifjúsági szerzők, de sokan inkább negyvenesek-ötvenesek. Őt érdekelte, hogy vajon mi ezekben a regényekben a hitelesség kulcsa. A generációk közötti különbség egyre nő, a kétezres évekig működhetett, hogy az ötvenes író figyeli a fiatalokat a villamoson és megnézi a szlengszótárban, hogy mit jelent, hogy “Vágod?”
- Ha egy ötvenes író ír kamaszokról, azt Pacskovszky automatikusan irodalmi szövegként kezeli, amin még dolgoznak. Itt viszont egy ponton túl nem akart belenyúlni a szövegbe, részben, mert elsőkötetes szerzőről van szó, és nem akart csalni azzal, hogy mennyire szerkesztett szöveg jelenik meg. Emellett így, hogy egy 18 éves írt 17 évesekről, Pacskovszky nem akarta elvenni azt a bizonyos értelemben ártatlan hangnemet sem, ami akár jobban be is ránthatja a hasonló korosztályt.
- Szerkesztőként értékes tapasztalat volt az is, hogy az idősebb írók a kamaszokról szóló szövegeiket próbálják feltupírozni szlenges kifejezésekkel,
itt viszont kiderült, hogy egy kamasz szerző mennyivel árnyaltabban használja a nyelvet.
- A teljesítménykényszer és a minél jobb iskolai eredmények erőltetése kapcsán Haszán elmondta, hogy különösen az érettségi évében küzdenek azzal, hogy mennyi különórára járnak. Ez szerinte a kreativitás kárára is megy, és szerinte azért nincs annyi fiatal író, mert nincs idő arra, hogy koncentráljanak a számukra fontos dolgokra. Szerinte rossz, hogy nem tudnak kiteljesedni, mert az egész életük a jegyekről és a felvételiről szól.
- Két felnőtt karakter van a regényben, aki szigorú elvárásokat támaszt, a nagymama és a balettmester. Pacskovszkynak már a kéziratban tetszett, hogy ez a két szereplő hús-vér emberként jeleníti meg, ahogyan szerinte sok fiatalra hathat, amit a közösségi médiában lát. Emellett szerinte akkor működik jól egy dráma, ha a szereplőknek önmagukban igazuk van, és a különböző igazságok ütköznek. A regényben a nagymama és a balettmester a maga szempontjából jót akar, a kérdés, hogy Izának ez valóban jót tesz-e.
- Haszán szerint nagyon nehéz egyedi stílust alkotni úgy, hogy folyamatosan bombázzák őket az újabb és újabb Insta-trendek. Szerinte sokkal nagyobb jelentősége van az Instagramnak, mint kéne, és ez egyfajta elembertelenedés. A testképzavarnak például szerinte nem okozója az Instagram, de nem segít, hogyha a fiatalok agyonphotosopolt modelleket követnek és rájuk akarnak hasonlítani.
Egyre több ismerőse törli a fiókját, mert szeretne elszakadni ettől.
- Pacskovszky a beszélgetés előtt azt írta Csepelyinek, hogy a regényben nagyon szépen árnyaltak a női karakterek, de a férfiak nincsenek kidolgozva. Erre Csepelyi sarkítva azt mondta, hogy üdvözli a világukban, a nők abban élnek évszázadok óta, hogy a férfiak megmondják, hogy a nők milyen egydimenziósak. Haszán elmondta, hogy jobban tud nőkről írni, és olyan témákat is választ, amikben otthon érzi magát. Azon viszont dolgozik, hogy egy férfi karaktert is jobban meg tudjon ragadni. A balett világa, a szinte csak lányokból álló osztályok miatt ugyanakkor adta magát, hogy hangsúlyosabb legyen a női vonal a könyvben. Mindemellett egy fiú, Tomi vívódásába is belelátunk a regényben, akinek nem egyértelmű, hogy válassza-e a balettot mint karriert.
- Iza az elején túl jó ember lett, ami zavarta Haszánt, mert nem akart Disney-karaktert teremteni. Miután mélyebben megismerte Izát és több szituációba, döntéshelyzetbe belehelyezte, kiderült, hogy Izának is vannak negatívabb gondolatai. Haszán szerint szerethetőbb is úgy lett Iza, hogy van negatívabb oldala is.