Ideje ismerkednünk a „rage bait” kifejezéssel, hiszen ezt választotta az Oxford szótár kiadója, az Oxford University Press az év szavának.
Ez azokat az online közösségimédia-tartalmakat jelöli, amelyeket szándékosan úgy terveztek, hogy provokatív vagy sértő hangvételükkel dühöt, felháborodást váltsanak ki a befogadóból.
Hasonló jelenség, mint a clickbait, ahol minél figyelemfelkeltőbb, akár félrevezető, féligazságot tartalmazó címmel próbálják kattintásra ösztönözni az olvasót. Ám a „rage bait” tartalmak kifejezett célja, hogy felbosszantsa az embereket.
„Az, hogy ez a kifejezés létezik és a használata ilyen drámai mértékben megnőtt, azt jelenti, hogy egyre tudatosabbak vagyunk azokkal a manipulációs taktikákkal szemben, amelyekbe online belekeveredhetünk” – fogalmazott Casper Grathworhl, az Oxford Languages elnöke.
Tavaly is az online világra vonatkozó kifejezés lett az év szava: a „brain rot” az „agyrohasztó”, silány minőségű TikTok- és Instagram-tartalmakra utal.
(BBC)
Nyitókép forrása: unsplash.com