- Olyan lélekállapot az írás, amit nem lehet, csak a szerelemhez hasonlítani, annak minden fájdalmával és minden nehézségével, alázatával, odaadásával együtt.
- Amikor az írás átveszi az irányítást, az félelmetes.
- Csak úgy lehet elkezdeni valamit, ha megvan egy kép vagy egy érzelmi indíttatás, amiből az ember el tud indulni.
- Ez általában egy félálomszerű állapotban következik be. Ő nagyon sokszor álmodik meg címeket vagy mondatokat hall magában, és utána azokat bontja ki. Eleve úgy kezdődik egy szöveg, hogy átveszi az irányítást.
- Emlékszik az első szövegekre, amiket már megmutatott másoknak, két érzelmi viharral társuló írás volt. Az egyik feminista próza volt az E.T. eredeti kitalálójáról, Melissa Mathisonról. A másik pedig egy vers, ami a kamaszkor szabadságvágyáról szólt. Ezt édesapja el is vitt egy költőnek, Lászlóffy Aladárnak.
- Az írásban már az siker, ha leteszi az ember a pontot a végén. „Bukással meg tele vagyunk.”
- Az írás indulat. Ez jobb, mint az érzelem, mert fegyelmezhető.
- Elképesztő lélekállapot egy könyvet leadni.
- Az íráshoz az ideális az egyedüllét. A vadállati egyedüllét, amikor az ember nyugodtan átváltozhat állattá. Írás közben befigyel az őrület. Otthon ezt úgy hívja, hogy tigrisketrec. „Amikor pattanásig feszülnek az idegek, muszáj írni, különben belehalsz.”
- Írás nélkül nem tudna mit kezdeni mindazzal az adattal, amit begyűjt. Ha nem tudna írni, egész életében sírnia kéne, hogy az érzelmi töltetet levezesse.
Szabó T. Anna: Írás közben befigyel az őrület
A Könyves Magazin sorozatot indított a Delonghi támogatásával, melynek keretében egy csésze kávéra invitáljuk az írókat, hogy meséljenek az írásról és az alkotás kulisszatitkairól. A Millenium Házában Ott Anna ezúttal Szabó T. Annát kérdezte.
A sorozat korábbi epizódjaiban szerepelt: Dragomán György, Tóth Krisztina, Kiss Judit Ágnes, Fehér Boldizsár, Kemény Zsófi, Szécsi Noémi, Nyáry Krisztián, Mécs Anna és Schein Gábor.