Fekete Ernő
A november vége óta meghallgatható estek egyik vendége a Katona József Színház színésze, Fekete Ernő, aki nemcsak színpadi színészként, de szinkronszínészként is közismert, szeret improvizálni, lételeme a színpad, ugyanakkor magánemberként zárkózott és introvertált alkat. A színész gyermekkoráról, Ki mit tud?-os indulásáról és arról is mesél, milyen érzés volt, mikor először kértek tőle autogramot Budapesten. Fájdalmasabb dolgok is előkerülnek, például a Gothár Péter-ügy és a pandémia okozta bezárások.
A beszélgetést itt is meghallgathatod.
Juronics Tamás
Szintén előadóművész vendég Juronics Tamás, a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetője, aki inkább tűnik gladiátornak, mint apró, törékeny táncosnak. A Harangozó- és Kossuth-díjas, Érdemes Művész címmel kitüntetett, a néptánc felől érkező táncművész indulására, békásmegyeri éveire, majd a Balettintézetben kezdődő karrierjére is visszaemlékezik. Továbbá az alkotói lét nehézségeiről, a stresszről, a kései családalapításról és két kislányáról beszél.
A beszélgetést itt is meghallgathatod.
Gryllus Dániel
A Kaláka Együttes alapító tagja, a kétszeres Kossuth-díjas Gryllus Dániel is a vendégek között van, ő elsősorban a megzenésített versekről ismert, az egész világot bejárt zenekaráról, a különböző földrészek más-más közönségéről, a rengeteg utazás alatt gyűjtött élményről, valamint a magyar nyelv egyediségéről beszél. Az irodalom és a zene összekapcsolódása is fontos szerephez jut a beszélgetésben, Gryllus szerint a Kalákával nem csinálnak mást, mint „elegáns zenei tálcára teszik” a magyar irodalom jobbnál jobb verseit. Az esten szóba kerül a muzsikus családja is, színésznő lánya, Dorka, valamint Samu fia, aki szintén zenész, basszusgitáron játszik. Az anekdotákban bővelkedő beszélgetés végén pedig még arra is fény derül, honnan származik a család különleges neve.
A beszélgetést itt meghallgathatod.
Lukács Miklós
Lukács Miklós olyan meghívott, aki nemcsak jazzrajongó, hanem maga is jazzmuzsikus, méghozzá a cimbalom nemzetközileg is elismert művésze. A beszélgetés első fele erről a különleges hangszerről és a leghíresebb cimbalmosokról szól. Az utazásokról, a pandémia okozta lezárásokról is szó esik, a zenész arról is beszél, mennyire megdöbbentette, mikor a járvány idején kiderült, az általános közvélekedés a zenészekről az, hogy nem dolgoznak, csak szórakoznak. A beszélgetésben szó van még a zenetanításról, a tehetségről és Lukács Miklós élőben is megszólaltatja különleges hangszerét.
A beszélgetést itt is meghallgathatod.
Herczku Ágnes
Szintén zenész beszélgetőtárs Herczku Ágnes, akinek énekesként és gyűjtőként is elsősorban a Kárpát-medencében élő népek autentikus népzenéje a közege, de érdeklődéssel fordul minden olyan zenei műfaj és stílus felé, amely párbeszédet tud kialakítani a népzenével. A beszélgetés itt is a gyermekkorból indul, az énekesnő a családjáról beszél, ahol mindenki tudott énekelni, és ő „egyszerűen belenőtt a zenébe.” Beszélgetőpartnerével a magyar nóta és a népdal közötti különbségeket, illetve a magyar népzene mibenlétét is igyekeznek meghatározni, körüljárni. Zenén kívüli szenvedélyei, a kert és az irodalom is szóba kerülnek, valamint az, hogyan működik egy zenészpár élete (partnere Nikola Parov bolgár származású muzsikus), hogyan tud két zenész harmonikusan együtt élni.
A beszélgetést itt meghallgathatod.
Szalóki Ági
Náray Erika a Liszt-díjas Szalóki Ágit is vendégül látja, szóba kerül, az énekesnő újszülött gyermeke, majd saját gyermekkora, a zenével való találkozása, tehetségének korai megmutatkozása következnek. Később a zenészpálya nehézségeiről, a művészi pálya kompetitív jellegéről és 2004-ben induló szólista karrierjéről is beszélgetnek. Az énekes nyíltan beszél a lombikprogramja leállításáról a járvány miatt, a gyászról, amit ez jelentett, és az újrakezdésről is, melynek végén megszülethetett a kisfia, és hosszú várakozás után végre anyává válhatott.
A beszélgetést itt meghallgathatod.