Ellentmondásosnak tűnik A feleségem története fogadtatása, a közönség megható reakciója ellenére ugyanis az első kritikák nem kedvezőek.
A Hollywood Reporter ugyan Kelet-Európa legizgalmasabb rendezőjének nevezi Enyedit, az új filmje viszont a lap szerint kissé dohosra sikerült. A fejezetekre osztott filmnek regényszerűnek kellene érződnie, ehelyett viszont különösen a közepe táján olyan, mintha egy tárca feldolgozását látnánk a becsületes holland kapitány és a kissé könnyelmű francia felesége monoton és véget nem érő macska-egér játékáról. A lap szerint a gyönyörű látvány és a feleséget játszó Léa Seydoux miatt a film biztosan felkelti a csúcskategóriás műsorszolgáltatók figyelmét, miközben a mozi és Enyedi rajongói azon tűnődnek majd, mi történt a rendező sajátos hangjával, míg ezt a filmet készítette. A lap hangsúlyozta, hogy technikailag a film csodálatos (a fényképezése, a kosztümök, a smink, a frizurák) és a zene is rendben van, viszont a filmből összességében nagyon hiányzik a friss levegő, ami új életet lehelne az áporodott, unalomig ismert európai kosztümös dráma műfajába.
A Variety hasonlókat ír, ők azt emelik ki, hogy még Léa Seydoux sem tudja a felszínen tartani ezt a terjengős és nehézkes darabot. És bár szemet gyönyörködtető a film látványvilága - abban sincs semmi úttörő. Az újságíró szerint mintha az, hogy Enyedi valaki más történetét adaptálta, elnyomná azt a “páratlan finomságot”, ami a saját történeteit jellemzi. A fejezetek túl hosszúak, és mintha mindenki olvasná a mondatait. Szerencsére alkalmanként megjelenik az az Enyedi-féle trükk, hogy a szereplők szavak nélkül, egyetlen pillantással is képesek megosztani a nézővel valamilyen fontos információt.
A Screen Daily már egyenesen élettelennek nevezi a filmet, ami túl hosszú játékidőben bizonyítja be, miért nem jó ötlet úgy életre szóló partnert választani, hogy fogadásból elvesszük az első nőt, aki belép a kávézó ajtaján.
Az MTI helyszíni beszámolója szerint a cannes-i Fesztiválpalota 2300 férőhelyes Lumiere nagytermében telt ház előtt mutatták be a hivatalos versenyprogram magyar alkotását, amely 23 művel verseng az Arany Pálmáért.
A cannes-i fesztivál hagyományainak megfelelően a világpremier előtt A feleségem története alkotói fotósok sorfala előtt vonultak fel a vörös szőnyegen, ahol Pierre Lescure, a fesztivál elnöke és Thierry Frémaux művészeti igazgató köszöntötte őket.
A teremben a már helyüket elfoglaló nézők állva köszöntötték Enyedi Ildikót és filmje külföldi színészeit, többek között a holland Gijs Nabert, a francia Louis Garrelt, az olasz Sergio Rubinit és a svájci Luna Wedlert, valamint a magyar stábot. A film francia női főszereplője, Léa Seydoux azonban nem tudott részt venni a díszbemutatón, miután a közelmúltban koronavírussal diagnosztizálták, s bár tünetmentes, a második negatív tesztjéig karanténban van Párizsban.
A feszült figyelemben zajló vetítés végén a nézők több mint öt percig állva, tapsolva köszöntötték az alkotókat, akik szintén felállva hálálták meg a meleg fogadtatást.