Enyedi Ildikót és a filmet állva tapsolták meg Cannes-ban, a kritikusok nincsenek elájulva

Enyedi Ildikót és a filmet állva tapsolták meg Cannes-ban, a kritikusok nincsenek elájulva

Szerdán bemutatták Enyedi Ildikó új filmjét a Cannes-i Filmfesztiválon, mi pedig elolvastuk az első kritikákat róla. Füst Milán regényéről és a korabeli fogadtatásáról szóló cikkünkben is írtuk, hogy a rendező sok-sok éve tervezte, hogy filmre viszi Störr kapitány és Lizzy szerelemmel, dühvel és féltékenységgel átszőtt történetét. "Nagyon-nagyon meg akartunk csinálni ezt a filmet, a teljes szívünket beleraktuk. És most útjára indul" - mondta Enyedi, miközben a könnyeivel küszködve köszönetet mondott a színészeknek és mindazoknak, akik a filmben dolgoztak, valamint a fesztiválnak. A feleségem története ősszel kerül a magyar mozikba, addig itt nézhetsz meg részleteket belőle.

sa | 2021. július 15. |

Ellentmondásosnak tűnik A feleségem története fogadtatása, a közönség megható reakciója ellenére ugyanis az első kritikák nem kedvezőek.

A Hollywood Reporter ugyan Kelet-Európa legizgalmasabb rendezőjének nevezi Enyedit, az új filmje viszont a lap szerint kissé dohosra sikerült. A fejezetekre osztott filmnek regényszerűnek kellene érződnie, ehelyett viszont különösen a közepe táján olyan, mintha egy tárca feldolgozását látnánk a becsületes holland kapitány és a kissé könnyelmű francia felesége monoton és véget nem érő macska-egér játékáról. A lap szerint a gyönyörű látvány és a feleséget játszó Léa Seydoux miatt a film biztosan felkelti a csúcskategóriás műsorszolgáltatók figyelmét, miközben a mozi és Enyedi rajongói azon tűnődnek majd, mi történt a rendező sajátos hangjával, míg ezt a filmet készítette. A lap hangsúlyozta, hogy technikailag a film csodálatos (a fényképezése, a kosztümök, a smink, a frizurák) és a zene is rendben van, viszont a filmből összességében nagyon hiányzik a friss levegő, ami új életet lehelne az áporodott, unalomig ismert európai kosztümös dráma műfajába.

A Variety hasonlókat ír, ők azt emelik ki, hogy még Léa Seydoux sem tudja a felszínen tartani ezt a terjengős és nehézkes darabot. És bár szemet gyönyörködtető a film látványvilága - abban sincs semmi úttörő. Az újságíró szerint mintha az, hogy Enyedi valaki más történetét adaptálta, elnyomná azt a “páratlan finomságot”, ami a saját történeteit jellemzi. A fejezetek túl hosszúak, és mintha mindenki olvasná a mondatait. Szerencsére alkalmanként megjelenik az az Enyedi-féle trükk, hogy a szereplők szavak nélkül, egyetlen pillantással is képesek megosztani a nézővel valamilyen fontos információt.

A Screen Daily már egyenesen élettelennek nevezi a filmet, ami túl hosszú játékidőben bizonyítja be, miért nem jó ötlet úgy életre szóló partnert választani, hogy fogadásból elvesszük az első nőt, aki belép a kávézó ajtaján.

Az MTI helyszíni beszámolója szerint a cannes-i Fesztiválpalota 2300 férőhelyes Lumiere nagytermében telt ház előtt mutatták be a hivatalos versenyprogram magyar alkotását, amely 23 művel verseng az Arany Pálmáért.

A cannes-i fesztivál hagyományainak megfelelően a világpremier előtt A feleségem története alkotói fotósok sorfala előtt vonultak fel a vörös szőnyegen, ahol Pierre Lescure, a fesztivál elnöke és Thierry Frémaux művészeti igazgató köszöntötte őket.

A teremben a már helyüket elfoglaló nézők állva köszöntötték Enyedi Ildikót és filmje külföldi színészeit, többek között a holland Gijs Nabert, a francia Louis Garrelt, az olasz Sergio Rubinit és a svájci Luna Wedlert, valamint a magyar stábot. A film francia női főszereplője, Léa Seydoux azonban nem tudott részt venni a díszbemutatón, miután a közelmúltban koronavírussal diagnosztizálták, s bár tünetmentes, a második negatív tesztjéig karanténban van Párizsban.

A feszült figyelemben zajló vetítés végén a nézők több mint öt percig állva, tapsolva köszöntötték az alkotókat, akik szintén felállva hálálták meg a meleg fogadtatást.

Olvass minket e-mailben is!

  • Könyves hetilap a postaládádban
  • Kézzel válogatott tartalmak
  • A legérdekesebb, legfontosabb könyves anyagok egy helyen
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

Kapcsolódó cikkek
...

Füst Milán az élete minden értelmének nevezte A feleségem történetét

Cannes-ban ma mutatják be Enyedi Ildikó A feleségem története című filmjét, amely Füst Milán azonos című regényén alapul. De mit tartott a korabeli kritika a könyvről és hogyan emlékezett vissza az író az alkotás éveire? Utánajártunk.

...

Ismét belenézhettek A feleségem történetébe!

Cannes-ban debütál Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története, amely Füst Milán irodalmi Nobel-díjra felterjesztett azonos című regényét dolgozza fel. Az előzetes után most újabb filmrészletekbe kukkanthatunk bele!

...

Enyedi Ildikó A feleségem történetét a 80-as évek óta készíti - Összekötve 

Enyedi Ildikó most készülő filmjében Füst Milán A feleségem története című regényét dolgozza fel. A rendező most elmesélte, mit jelent számára ez a történet, hogyan határozta meg egész munkásságát az irodalom, sőt beszélt új karanténfilmjéről, a Testről és lélekről sikeréhez kapcsolódó élményeiről és Ulickaja új kötetéről is.

SZÓRAKOZÁS
...

A Bruce Springsteen-film lehet az év nagy dobása? Íme az előzetes!

Októberben jön a film a magyar mozikba.

...

„Jó látni, hogy az élet nem ér véget” – A csütörtöki nyomozóklubról áradozik a Z generáció a BookTokon

Könnyebb beszélgetést kezdeményezni a nagyszülőkkel, többek között. 

...

Kísértettel harcol Liam Hemsworth a Vaják 4. évadának első előzetesében

Megérkezett a Vaják új évadának első előzetese.

Olvass!
...

Olvass bele a BookTok-szenzációba, amiben egy lány rémálma valósággá válik!

Mi történik, ha valóra válik a rémálmod?

...

Amerika alulnézetből – Olvass bele Vecsei Márton könyvébe!

A történetekhez zenék is kapcsolódnak, amiket maga a szerző írt. 

...

„Világosan a színházat láttad, a családot nem. Jó vezető voltál, és rossz apa” – részlet Babarczy Eszter kötetéből

Mit jelent végignézni egy olyan apa halálát, aki sose tudott szeretni? 

A hét könyve
Kritika
„Szeretheted, vagy gyűlölheted”, avagy egy észak-magyarországi falu látképe
„Keveset beszélünk a strukturális egyenlőtlenségekről” – bemutatták Fábián Tamás első regényét

„Keveset beszélünk a strukturális egyenlőtlenségekről” – bemutatták Fábián Tamás első regényét

A Telex riporterét most Ott Anna faggatta írásról, társadalmi mobilitásról és a kötet lapjain megelevenedő karakterekről.

Grecsó Krisztián kislánya örökbefogadásáról: Nem volt kérdés, a szívünkbe született [Ezt senki nem mondta!]

Grecsó Krisztián kislánya örökbefogadásáról: Nem volt kérdés, a szívünkbe született [Ezt senki nem mondta!]

Hogyan válhat egy örökbe fogadott gyerek „szívbe születetté”? Az Ezt senki nem mondta! podcast vendége Grecsó Krisztián.

Szerzőink

Bakó Sára
Bakó Sára

„Keveset beszélünk a strukturális egyenlőtlenségekről” – bemutatták Fábián Tamás első regényét

Könyves Magazin
Könyves Magazin

Viszkok Fruzsi könyvajánlója: Szerb Antal mindig tud újat mondani