McCartney azt mondta, hogy a szám elkészült, és még idén be is mutatják. Bár az egykori Beatles-zenész nem árulta el, hogy melyik számról lehet szó, de valószínűleg a Now And Then az, amit 1978-ban Lennon komponált.
A demófelvételt McCartney 1994-ben kapta Yoko Onótól, az 1980-ban meggyilkolt John Lennon özvegyétől. A szám több más dallal együtt a "Paulnak" feliratú kazettán szerepelt, amit Lennon röviddel halála előtt készített. A számokat Lennon túlnyomó többségben New York-i lakásában, a zongoránál ülve vette fel.
A kazettáról Jeff Lynne zenei producer a Free As A Bird és a Real Love című dalokat még annak idején felfrissítette, és ezeket 1995-ben és 96-ban ki is adták, mint 25 év után az "első új" Beatles-számokat.
The Lyrics címmel új könyvet jelentet meg Paul McCartney, aki azt ígéri, hogy az abba bekerülő 154 dal – köztük a sosem rögzített Tell Me Who He Is – szövegén keresztül egyfajta önarcképet vázol majd fel.
A Now and Then felvételén is dolgozott az együttes, de végül ez nem készült el. McCartney szerette volna, ha mégis felveszik, mert neki nagyon tetszett a szerelmes szám szövege, és az is, hogy Lennon énekel benne. Azonban végül, mivel George Harrison ellene volt, mégsem csinálták meg - idézte fel.
A demo háttérzajoktól megtisztított új változatát 2009-ben CD-n is kiadták a rajongók számára. Azóta McCartney már sokszor megemlítette, hogy szeretné befejezni a számot.
Most végül a technológia fejlődése tette ezt lehetővé. A fordulópontot az jelentette, amikor Peter Jackson Get Back című Beatles-dokumentumfilmjéhez sikerült "megtanítani" a számítógépet arra, hogy felismerje a Beatles-tagok hangját és el tudja különíteni a háttérzajoktól és a hangszerektől, tiszta hangzást hozva létre.
Ezzel a technológiával énekelhetett "duettet" Lennonnal legutóbbi koncertturnéján McCartney.
Bár a lehetőségnek McCartney nagyon örült, aggodalmait is megosztotta a hallgatókkal a mesterséges intelligenciával kapcsolatban. "Ijesztőnek", ugyanakkor izgalmasnak is nevezte ezt a jövőt. "Meglátjuk, hova vezet" - tette hozzá.
McCartney a londoni Nemzeti Képtárban megnyíló kiállítása előtt beszélt a rádióban. A tárlatot azokból a fotókból rendezték, amelyet a zenész 1963 decembere és 1964 februárja között saját fényképezőgépével készített, amikor a Beatles elindult a világhír felé.
A Get Back-projekthez kapcsolódik az a kötet is, amit a hír mellé ajánlunk.
1969 januárjában a Beatles azzal a nagyszabású tervvel vágott neki az új esztendőnek, hogy egy különleges show keretében filmre veszik, ahogy dalokat írnak és próbálnak, majd előadják őket közönség előtt. A később Get Back néven ismertté vált projekt kétszeresen is visszatérést jelentett, hiszen az együttes ekkor már két és fél éve nem koncertezett, a kísérletező korszakukat követően pedig vissza akartak kanyarodni az eredeti rockos gyökerekhez. Egy hónapon keresztül kamerák és mikrofonok rögzítették minden szavukat, ám hogy végül mi valósult meg az elképzelésekből, azt meséli el az akkor rögzített dialógusok alapján ez a fotókkal gazdagon illusztrált kötet, amely szorosan kapcsolódik a Peter Jackson rendezte, azonos című új Beatles-filmhez.
A mesterséges intelligencia és a kreativitás kérdéseiről ebben a cikkben írtunk, ebben a podcastben pedig arról beszélgettünk, hogy vajon a gép elveszi-e valaha az írók munkáját:
A Könyves Magazin legújabb podcastjében a mesterséges intelligencia és a könyvpiac kapcsolódási pontjait kutatjuk, a beszélgetés legviccesebb részei viszont azok, amikor megismerhetjük a ChatGPT válaszait a legfontosabb magyar regényről vagy a legnépszerűbb magyar versről.