Az Alapítvány felkérésére volt, aki mesét írt, volt, aki verset, és olyan is, aki egy-egy saját történet vagy monológ formájában mondta el a gondolatait vagy véleményét a családokról. Az elkészült alkotásokban a szerzők arról vallanak, hogy számukra mit jelent a család, miért sokfélék a családok, és mit jelentenek a gyerekeknek. A videókat a héten a Szivárványcsaládokért Alapítvány Facebook oldalán osztják meg folyamatosan.
“Néha a legegyszerűbb dolgokról a legnehezebb beszélni, ezért arra gondoltunk, hogy ezúttal nem próbáljuk meg magunk elmondani, hogy mit jelent az, hogy család, hanem megkérjük erre a magyar kortárs irodalom nagyjait – mondta el Pál Márton az Alapítvány képviselője. “Szerettünk volna egy olyan kampányt létrehozni, ami nem csak önmagában áll meg, hanem az aktualitásán túlmutatóan is maradandó értéket teremt. Ezek az írások egymás mellé helyezve önmagukban azok – tette hozzá.
A felkért szerzők legalább annyira sokszínűek, mint maguk a családok a való életben. Van köztük író, meseíró, költő, műfordító. Van nő, férfi, házaspár, nagycsaládos, elvált, örökbefogadó szülő és az LMBTQ közösség tagja. A résztvevők: Berg Judit, Dániel András, Dragomán György, Fiala Borcsa, Finy Petra, Grecsó Krisztián, Nádasdy Ádám, Nádori Lídia, Parti Nagy Lajos, Péterfy Gergely, Péterfy-Novák Éva, Szabó T. Anna és Tompa Andrea.
Az Alapítvány azért időzítette a gyereknap elé legújabb kampányát, mert ez a gyerekek és a családok ünnepe. Ez pedig egy jó alkalom arra, hogy beszéljünk arról a sok száz gyerekről, akik ma is szivárványcsaládokban élnek Magyarországon. És akiknek - ugyanúgy, ahogy a világ összes gyermekének - az a legfontosabb, hogy szeretetteljes környezetben, családban nőjenek fel.
A Szivárványcsaládokért Alapítvány a Háttér Társasággal közösen tavaly ősszel indított kampányt, amelyben gyűlölködő, bántó, névtelenül feltett kérdésekre válaszoltak szivárványszülők és szakértők. Néhány hét alatt a legnagyobb elérésű magyar influencerek álltak ki a kezdeményezés mellett, mint például az RTL műsorvezetője, Istenes Bence, Ördög Nóra, a TV2 arca vagy később Gulácsi Péter, a magyar válogatott kapusa. Februárban, a második kampányukban több, mint 150 márka, cég és nagykövetség állt ki a családok sokszínűsége mellett.