Keresés

Keresési találatok „” Kifejezésre

„Az élet abszurditása az idő” – Bemutatták Kertész Imre Lét és írás című művét

„Az élet abszurditása az idő” – Bemutatták Kertész Imre Lét és írás című művét

A kötetet Kertész Imre állította össze a Sorstalanság 1973-as visszautasítását követően, a mű születéséhez kapcsolódó dokumentumokból.

Miért hasonlítanak a roma mesék a kortárs versekre?

Miért hasonlítanak a roma mesék a kortárs versekre?

Hogyan mozgatnak meg egy kortárs költőt a roma mesék? Miben fedez fel hasonlóságot az archaikus történetek és generációja meghatározó irodalmi témái között? És miképpen válik a mesékből költészet? Veszprémi Szilveszter cikkében a Vijjogók munkacímű verseskötetéről mesél.

Moskát Anita: Mennyi láthatatlan munka van egy könyv mögött?

Moskát Anita: Mennyi láthatatlan munka van egy könyv mögött?

"Aztán úgy döntöttem, szóljon ez a bejegyzés másról, nem az írásról vagy az írókról, akik amúgy is a legtöbb figyelmet kapják – hanem a rengeteg láthatatlan munkáról, mennyien dolgoznak egy könyvön úgy, hogy aztán nem sok jut nekik az elismerésből. Kéziratot létrehozni magányos elfoglaltság. Könyvet csinálni belőle egy csapat érdeme." Utolsó műhelynaplójában Moskát Anita megmutatja, milyen összetett munka és mennyi ember együttműködése kell ahhoz, hogy egy kéziratból kiadott könyv váljon.

Moskát Anita: Az ötletek nem az ötletfán teremnek

Moskát Anita: Az ötletek nem az ötletfán teremnek

"Hogyan keletkeznek az ötletek? Valahogy így. Gondolkozz sokat egy problémán, olvass utána, érdekeljen a téma, töprengj, kombinálj. És unatkozz. Zuhanyozz, kertészkedj, sétáltass kutyát; Agatha Christie mosogatás közben találta ki a regényeit. Hagyd az agyadat céltalanul álmodozni, míg össze nem kattannak a darabkák. " Moskát Anita nyolcadik műhelynaplójában elmeséli, honnan jönnek az ötletek.

Moskát Anita: Gyönyörű hibák

Moskát Anita: Gyönyörű hibák

"Gürcölhetsz, de sosem tudod meg, elég jót csináltál-e. Könyörtelen mérce, mondhatnánk, de valójában pont ettől felszabadító is: ha tudod, hogy úgysem létezik tökéletes szöveg, akkor nem is kell törekedned rá. Mint egy örökös szabadulókártya a saját elvárások börtönéből." Moskát Anita hetedik műhelynaplójában elmeséli, mit határozta meg írói útkeresését a maximalizmusa.

Moskát Anita:

Moskát Anita: "Az Írói Munkám Elrablása: Hogyan Lopta El Az Artificial Intelligence Az Álmomat"

"Mielőtt elítéljük az MI-t: ezekért a közhelyekért mi felelünk. Mi tanítottuk meg neki a „zöld oázist”, a „sötétzöld szőnyeget”, amit „hívogat”, vagy az „élet táncát” járó ludakat meg a „szentély” hasonlatot a „világ káosza” ellenében. Az MI abból dolgozik, amiből tanul, és mi közhelyekkel etetjük." Moskát Anita műhelynaplójában arra keresi a választ, mit is tud vaójában ma a mesterséges intelligencia.

Moskát Anita: Írói félelmek kalendáriuma, az év minden napjára

Moskát Anita: Írói félelmek kalendáriuma, az év minden napjára

"Félek, hogy önmagamat fogom ismételni, ugyanazokat a témákat, ugyanazokat a témákat, ugyanazokat a témákat, és észre sem veszem." Moskát Anita műhelynaplóját olvashatjátok az írói hivatáshoz kapcsolódó félelmekről.

Moskát Anita: A leírt szavak malacperselye

Moskát Anita: A leírt szavak malacperselye

"Bármekkora is a világom – és a világépítés legnagyobb csábítása, hogy bármekkora lehet –, a néma történetmesélésre gondolok. Hiába vannak szavaim, a lehető legkevesebbet akarom használni belőlük." Moskát Anita műhelynaplóját olvashatjátok a szavak nélküli történetmesélésről és a spekulatív fikciós világépítésről. 

Moskát Anita: Nem Patyomkin-falvakat építünk

Moskát Anita: Nem Patyomkin-falvakat építünk

"Ha a fikciót megfelelően valóságos részletekkel pányvázzuk ki, hihetővé válik" - írja Moskát Anita műhelynaplójának harmadik részében, amelyben azt vizsgálja, hogy egy író milyen eszközökkel tudja az általa kitalált világot az olvasó számára valóságossá tenni.