„Többé-kevésbé csak ehhez értek, mármint a hangulatok megragadásához” ‒ fogalmazta meg egy interjúban Karafiáth Orsolya. Lehetne ez akár a tökéletes apróhirdetés a dalszövegíró munkát keres-rovat hasábjain, ugyanakkor pompás költészeti ars poetica is. Segít jobban értenünk, hogy bár ‒ amint azt az íróként, költőként, fordítóként, publicistaként, szerkesztőként, vagy épp az Elektrik Bugi Kommandó egykori Nagymesternőjeként is ismert szerző megfogalmazta nekünk ‒ a „sláger a versnél légiesebb”, miért készülnek a verseiből mégis remek slágerek.
Karafiáth Orsolya nagycsoportos korától szolfézsra járt, kiskamaszként pedig furulyázni, hegedülni és gitározni tanult. Gyerekkorában hangszerek és dalok vették tehát körül, így aztán ismert költőként sem volt egyszerű eleresztenie a zenét, a színpadot. Írt alternatív-, blues-, hip-hop-, rock-, ska-, swing- és világzenei előadók számára szöveget, musicalt és tábori indulót. Koncz Zsuzsa-rajongása kislány kora óta tart, és megvalósult álma, hogy Koncz Zsuzsának is írhatott dalszöveget. Készült továbbá egy nem létező filmhez, valamint a létező regényéhez tartozó filmzene-albuma, valamint az orfeumok, kabarék világát idéző konceptlemeze, a Four Bones Harsonakvartettel közös fellépésein pedig fúvósok hangjaira írt imprószövegeket.
A műnem-, illetve médiumváltások át- meg átszövik az életművét, különböző izgalmas projekt keretében alakultak és alakulnak dallá a versei. Több színháznak fordított és írt dalbetéteket, Macskadémon című musicalében, amely nyáron a Szentendrei Teátrumban, illetve az alsóörsi Kultkikötőben volt műsoron, ősztől pedig a Pinceszínházban látható, ő maga is szerepel.
A sorozat az NKA Hangfoglaló támogatásával valósul meg.
Nyitókép: Kocsis Lajos