- A könyv eredeti címe A kártyavár lett volna, de a kiadó erről lebeszélte a szerzőt. A kártyás motívum azonban megmaradt: a drill a pókerben három ugyanolyan értékű, de különböző színű lap, a regényben nyilvánvalóan a szerelmi háromszög tagjaira utal.
- A történetet három szemszögből láthatjuk, a férjéből, a feleségéből és a szeretőéből is, így láthatóvá válik, hogy ugyanazt a szituációt egészen másképpen érzékelik a benne résztvevők.
- A szerző rendkívül nőközpontú családban nőtt fel, ezért voltak romantikus képzetei arról, mit gondolhatnak a fiúk, később fiúgyermeke fejébe látva rájött, hogy a fiúk nem gondolnak annyira bonyolult és romantikus dolgokat, mint ahogy azt a lányok/nők feltételezik.
- A karantén idején még a szokásosnál is jobban látható, hogy sokan társas magányban élünk, akár egy házasságon belül is. A házastársak néha vágynak arra, hogy megcsalják őket, aztán mégis hatalmas traumaként élik meg, mert nemcsak a házasságot bombázza szét a megcsalás, hanem a megcsalt önértékelését is. A WMN főszerkesztőjeként Fiala sok ilyen olvasói történetet ismer, és ebből tudja, hogy ez egy alig feldolgozható sokk.
- A regény férfi hőse (András) rendkívül sokat dolgozik, ő a családfenntartó, a nőé (Judit) a háztartás és a gyerekek, ami Magyarországon még mindig az alapfelállás. A szerző azzal a modellel szimpatizál, melyben 50-50 százalékos megosztásban végzik a feladatokat, mert így egymás feladataiba, felelősségébe is jobban belelátnak, és talán a házasságok is könnyebben megmaradnak ilyen feltételek mellett.
- Kívülről minden megcsalásos történet egyforma és hétköznapi (így a Drill története is), rengeteg ilyen történet van. Ami viszont belül történik, az kívül nem mindig látható.
- A regény nem kiált ki senkit bűnösnek, nem keres bűnbakot, mert a szerző úgy véli, valójában nincs hibás. Lehet, hogy szerencsén is múlik, hogy a vonzó másik épp egy házasság hullámvölgyében vagy egy jobb időszakában bukkan fel.
- A férfi szereplő szemszögéből írni nem volt igazán nagy kihívás, mert maga az érzés, a házasság ellaposodásával való szembesülés ugyanaz az érzés nemtől függetlenül.
- Talán nem lecserélni, hanem megjavítani kellene az elromló kapcsolatokat – mondja Fiala.
- Sok személyes dolgot elárul magáról a szerző: azt, hogy ő maga is elvált, azt, hogy mindig ő szakított, illetve arról is őszintén beszél, saját gyerekeit hogyan próbálta megóvni a válás fájdalmaitól.
- Ugyan nem hibáztat igazán senkit, de a házasság és az örök hűség Disney-illúziója eltűnt belőle a válása óta.