Németország idén csatlakozott azokhoz az európai országokhoz, amelyek egy meghatározott összeget különítenek el minden fiatal számára, mégpedig azzal a céllal, hogy azt kimondottan valamilyen kulturális tevékenységre vagy termékre fordítsák. Németországban minden fiatal, aki idén tölti be a 18-at, 200 eurót kap, amit kultúrára költhet. A Kulturpass hat hete van érvényben, a német kulturális minisztérium pedig most húzott egy mérleget, ami alapján nem nehéz levonni a következtetést, hogy eddig elég sikeresnek tűnik a program.
Még úgyis, hogy mostanáig a jogosultak harmada regisztrált (ez nagyjából 130 ezer fiatalt jelent), viszont az első eredményekből az derül ki, hogy a kapott kultúrpénzt a fiatalok többsége könyvre és képregényre költötte (az összesítés nem részletezi ezek megoszlását, de mindent összevetve ez 83 ezer példányt jelent, mégpedig 1,215 millió euró értékben). Emellett pedig szintén nagyon népszerű terméknek bizonyultak a mozi- (57 ezer darab, 514 ezer euró értékben), valamint a színház- és koncertjegyek (25 ezer darab, 1,274 millió euró értékben). A kapott pénzt a fiatalok a fentieken kívül elkölthetik még kiállítások megtekintésére, de vehetnek belőle lemezt, CD-t, kottát és hangszert is. Mindez az első hat hétben 2,9 millió eurós forgalmat generált.
Korábban Franciaország, Olaszország és Spanyolország is hasonló intézkedéssel próbálta a fiatalok kultúrafogyasztását ösztönözni - ezekben az országokban nagyjából a jogosultak 50-60 százalékát sikerült elérni - a német kormány is hasonlóval számol.
Forrás: Börsenblatt