Története egyik legnagyobb üzletét ütötte nyélbe a Netflix, miután megvette Roald Dahl életművét, így a streaming-szolgáltató olyan népszerű történetek saját verzióit készítheti el a jövőben, mint A fantasztikus Róka úr vagy A barátságos óriás.
A gigaügylet nem előzmény nélküli, hiszen egy ideje már a Netflixnél van 16 Dahl-sztori filmjoga, a mostani deal ráadásul nemcsak az adaptációkra lesz hatással, hanem mindarra is, ami a könyvkiadásban történik. Hogy mekkora üzletről van szó, azt jól mutatja, hogy a Roald Dahl Story Companyt vezető Dahl-unoka, Luke Kelly szerint a világon minden 2,6 másodpercben eladnak egy Roald Dahl-könyvet.
Az író művei eddig világszerte 300 millió példányban jelentek meg, és 65 nyelvre lefordították őket.
Luke Kelly szerint a streaming-szolgáltató támogatásával a jövőben még több fiatalt és családot tudnak majd elérni, ám hogy az ügyletben mennyit kapott az általa vezetett cég (amely a Netflix divíziója lesz mostantól), arról nem árult el részleteket. Közölte ugyanakkor, hogy a megállapodás szerint a jövőben létrehoznak egy jótékonysági alapot is, amely gyermek-egészségügyi és rasszizmus elleni ügyekben kíván majd aktív lenni. Utóbbi azért is fontos a családnak, mert az 1990-ben elhunyt Dahl reputációját alaposan megtépázta, amikor kiderült, hogy életében többször is antiszemita kijelentéseket tett. A leszármazottak néhány éve bocsánatot kértek emiatt - az ügyről részletesebben ITT írtunk.
Forrás: BBC