Az anyagot a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) múzeumpedagógiai főosztálya, a Kassák Múzeum munkatársai, valamint Horváth Péter László gyógypedagógus, Nemes-Jakab Éva irodalomtörténész több hazai szakemberrel együttműködve állította össze. A kiadvány a János vitéz első három énekéből készült a tanulásban és értelmileg akadályozott felső tagozatos diákok számára.
A kezdeményezés különlegesnek számít, mert bár könnyen érthető kommunikációs kiadványok korábban is készültek, ez az első olyan kötet, amely egy irodalmi mű feldolgozását és átélését teszi lehetővé ilyen módon.
Szabó Borbála hőse A János vitéz-kódban átlépi a valóság és a fikció határát, ami különös fordulatokat eredményez. De hogyan esett a Petőfi-klasszikusra az író választása, mit tart a provokációról, és miért fontos neki az előszó? Interjú.
Az információk akadálymentesítésének egyik formája a könnyen érthető kommunikáció, amelynek különböző szintjeit a képi kommunikáció követi. A János Vitézből készült kötet egy első lépés a szépirodalmi szövegek, kulturális tartalmak és tananyagok könnyen érthetővé tételéhez.
A készítők szándéka szerint a későbbiekben a János vitéz további énekeit is szeretnék akadálymentesített formában elkészíteni, valamint más szépirodalmi szövegek fordítását is tervezik.
A tanulásban és értelmileg akadályozott gyerekek számára mesekönyvből évente három-négy könnyen érthető kiadvány készül, valamint egyszerűsített nyelvi szinten, nem értelmileg vagy tanulásban akadályozott személyeknek dedikáltan nagyjából 5-10 kiadvány jelenik meg.
A János vitézből készült kötetet november 18-án mutatják be a Kassák Múzeumban.
(MTI)