Keresés

Keresési találatok „” Kifejezésre

Richard Powers új regénye félelmetes látomás az óceánok benépesítéséről

Richard Powers új regénye félelmetes látomás az óceánok benépesítéséről

Richard Powers új regénye még idén érkezik, a W. W. Norton & Company várhatóan ősszel adja ki a Playground című kötetet. 

A Rémület látomásos űrutazás a környezetvédő kis herceggel

A Rémület látomásos űrutazás a környezetvédő kis herceggel

Powers új regénye írásakor sem szakadt el a környezetvédelem témájától, itt egy gyászoló, egymásra utalt apa és fiú viszonya áll a középpontban, a bolygó pusztulását pedig a természettel szinte szimbiózisban élő, hiperszenzitív kisfiú érzékelésén keresztül mutatja be az író. 

Shakespeare-től a poszthumanizmusig: így mesélünk a klímakatasztrófa árnyékában

Shakespeare-től a poszthumanizmusig: így mesélünk a klímakatasztrófa árnyékában

Egyre több klímafikciós mű jelenik meg, ember és természet problémás viszonyának ábrázolása viszont nem újdonság. Az Amerika gyarmatosításától a Dűnében felfedezhető bolygóökológiai szemléleten át a poszthumán létformák felbukkanásáig vezető folyamatról Dr. habil Limpár Ildikót kérdeztük.

A szenvedélyes szeretet apa és fia között nem segít elmondani az igazat a bolygónkról

A szenvedélyes szeretet apa és fia között nem segít elmondani az igazat a bolygónkról

Hogyan mondjuk el a gyerekeinknek az igazat erről a gyönyörű, de veszélyeztetett bolygóról? Olvass bele a Pulitzer-díjas Égig érő történet szerzőjének új könyvébe!

Dinoszauruszokhoz ragasztották magukat az Utolsó Nemzedék klímaaktivistái

Dinoszauruszokhoz ragasztották magukat az Utolsó Nemzedék klímaaktivistái

Vajon ezek az akciók az első lépések az ökoterrorizmus felé? Könyvek hírek mellé.

Lehet, hogy kicsik vagyunk, mégis szisztematikusan pusztítjuk, ami nálunk felfoghatatlanul nagyobb

Lehet, hogy kicsik vagyunk, mégis szisztematikusan pusztítjuk, ami nálunk felfoghatatlanul nagyobb

Egy zseniális regény felismerésének majdnem ugyanolyan fázisai vannak, mint a gyásznak: először az értetlenség és tagadás, a vonakodva elismerés, majd a teljes megadás állapota. Az olvasó ugyanezeket járja végig az Égig érő történetet olvasván: az első oldalakon egy szinte spirituálisnak tűnő szöveg tárul elénk egy, a hátát egy fának vető nőről; majd minden átmenet nélkül ugrunk át egy másik ember történetébe, az olvasó pedig csak pislog, és nem érti, mi történik vele. Richard Powers regénye ugyanis nem a klasszikus formákat követi, több „főszereplőt” mozgat, kiknek élettörténetei szinte koncentrikus körökben épülnek egymásra, külön-külön utat bejárva, míg végül egymás mellé nem fújja leveleiket a szél, és sorsuk indák módjára össze nem kapaszkodik.