Ha az Amazon elképzelései valóra válnak, akkor a jövőben az ügyfelek már a vásárlás napján kézhez vehetik a megrendelt terméket. Több forrás szerint ez a kiskereskedők halálát jelentené.
Több jel is arra mutat, hogy nagy változások várhatóak az Amazon háza táján. A cég először is beadta a derekát, és olyan államokban is raktárakat épít (összesen nyolcban, köztük például Kaliforniában és Pennsylvaniában), ahol forgalmi adót kell az eladott termékek után fizetnie.
Az áruszállítást eddig csak olyan államokból indította el az Amazon, ahol ezt az adót nem kellett megfizetnie. Az amerikai Legfelsőbb Bíróság 1992-es döntése értelmében ugyanis csak azoknak a vállalatoknak kell megfizetnie ezt az adónemet, amelyek fizikailag jelen vannak az adott államban (például üzleteik vannak ott).
Most azonban, hogy ez nem szempont többé, több más államban is építhet olyan kisebb raktárakat, elosztási központokat, ahonnan azután gyorsabban kézbesítheti az ügyfeleknek az interneten megrendelt árut. Ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki a cég honlapján kiválaszt és kifizet egy adott terméket, például egy könyvet, akkor – elméletileg – néhány órán belül már meg is kapja azt.
Ha bejön az Amazon számítása, akkor az hosszú távon is megváltoztathatja a vásárlási szokásokat, és nem kizárt, hogy több helyi kiskereskedés, melyek árban és választékban nem tudják felvenni a versenyt az internetes óriáscéggel szemben, végleg lehúzhatja a rolót.
Az Amazon már most is több millió dollárt fektet be a bővítésbe. A Slate cikke szerint csak Kaliforniában 500 millió dollárt költ az új beruházásokra, és 10 ezer embert vesz fel az új létesítményeibe – és akkor még csak egyetlen államról beszéltünk. De a vállalat a jelek szerint nagy hangsúlyt helyez arra is, hogy még az eddigieknél is hatékonyabb és gyorsabb legyen az áruszállítás. A nagy raktáraiban éppen ezért olyan robotokat helyezett üzembe, melyek a szortírozásban és a pakolásban segítenek (a robotokat gyártó Kiva Systems nevű céget még az év elején megvásárolta az Amazon).
A nagy fejlesztések közé tartozna még az is, hogy néhány metropoliszban (így például New Yorkban és Seattle-ben) a nagyobb üzletek környékén olyan trezorokat (ld. a fotót) állítanának fel, ahonnan az ügyfelek egy PIN-kód segítségével hozzájuthatnának az aznap megrendelt áruhoz. Így ha valaki reggel leadja a rendelését az interneten, majd elmegy dolgozni, akkor hazafelé menet egyszerűen csak beugrik, és a kód megadásával magához is veheti a terméket.