Meglőtte magát az író, mert jó reklámnak tűnt

.konyvesblog. | 2012. június 27. |

Az írók minden bizonnyal mindent megtesznek azért, hogy olvasókat szerezzenek, és ez így van jól! A 39 éves Raymond Dolin éppen átstoppolta az Egyesült Államokat, hogy anyagot gyűjtsön készülő könyvéhez, a The Kindness of Americahoz, amikor szombat este teljesen váratlanul lelőtték Montanában, számolt be a hírről a Billings Gazette. Dolin épp fuvarra várt, amikor a beszámolója szerint egy férfi egy pick up-ból rálőtt. A sebesülése nem volt súlyos, de csúnyán vérzett. Egy arra járó autó megállt, így kórházba jutott.

Négy órával később a hatóságok elkapták a feltételezett gyanúsítottat, az 52 éves Charles Lloyd Danielson III-t. A rendőrség szerint a két férfi soha nem találkozott még korábban, és értetlenül álltak a lövöldözés előtt.

Nem véletlenül nem értettek semmit a rendőrök a történtekből, ugyanis később Ray Dolin bevallotta, hogy önmagát lőtte meg, mert szerette volna felhívni a figyelmet a készülő könyvére. Szegény Danielson alaposan megjárta: előbb csak letartóztatták, majd hiába ejtették a vádat ellene, bent kellett maradnia, mert kábítószer és alkohol hatása alatt vezette az autóját.

Hasonló marketingeszközöket vetett be 1855-ben Walt Whitman, hogy kicsit felkavarja maga körül az állóvizet, amikor saját magáról írt cikket különböző újságokba. Jennifer Belle, amerikai író pedig egy ennél még szórakoztatóbb promóciót talált ki: 8 dollárt fizetett óránként több színésznőnek, hogy New York központi helyszínein olvassák a könyvét, és közben hangosan nevessenek.