Ünnepi sürgés-forgás a mágikus állatok iskolájában

Ünnepi sürgés-forgás a mágikus állatok iskolájában

Izgalmas téli kalanddal folytatódik Margit Auer Mágikus állatok című sorozata. A téli szünet előtti utolsó napon a gyerekek egyszerűen nem tudnak hazamenni. És ez még mind semmi...

Könyves Magazin | 2020. november 28. |

Milyen érzés lenne, ha lenne egy saját, csakis hozzád kötődő állatod? Aki téged megért, beszélgetni tudsz vele, mindenhova elkísér, és soha többé nem kellene egyedül lenned. Szép álomnak tűnik, de a regények szereplői ilyen igaz barátokra lelnek. A mágikus állatok kívülről plüssállatnak látszanak, és hogy beszélni tudnak, azt csak a gazdájuk észleli. Megkönnyítik a gondokkal küszködő gyerekek életét az iskolában és otthon, vidám helyzeteket teremtenek, úgyhogy a szereplőkre izgalmas kalandok várnak. A fordulatos cselekmény az iskolai élet hétköznapjait és a gyerekek fantáziavilágát ötvözi. Minden gyerekszereplő egyéni jellem, mindenki változik, fejlődik – erre inspirálva a könyv olvasóját is. 

A Mágikus állatok sorozat téli külön kötetének története természetesen a karácsonyhoz kapcsolódik, és persze most sem maradnak az olvasók izgalom nélkül. Miss Cornfield osztálya, karácsonyi süteményeket süt, de annyira belefeledkeznek a készülődésbe, hogy észre sem veszik, odakint esik a hó. Az iskolaépület a hó fogságába esik, odabent a gyerekekkel és a mágikus állatokkal. Van, aki bátor, de van, aki fél, ráadásul a tanárnő is segítségre szorul…

Margit Auer
Mágikus állatok iskolája – Behavazva
Ford.: Nádori Lídia, Babilon Kiadó, 2020, 240 oldal
-

Mágikus állatok iskolája – Behavazva (részlet)

Linzerkarika és vaníliás kifli

– Cukor, liszt, mogyoró… Minden megvan. – Ida elé­gedetten szemlélte az asztalra készített hozzávalókat. – Hé, Rabbat, mit csinálsz? A méznek a tésztában a helye!
A róka orrára koppintott, aki bűntudatos képpel nyalta meg a szája szélét, aztán behúzódott a sarokba. Amúgy is kezdett kicsit belefáradni a zsivajba. Huszonöt gyerek rohangált fel­alá a Winterstein iskola tankonyhájában. Péntek délután volt. Miközben az iskola többi diákja már régen otthon pihente ki a tanórák fáradalmait, Miss Cornfield osztálya újabb projektet készített elő: karácsonyi sütiket sütöttek! Az volt a tervük, hogy a kész sütemé­nyeket másnap elviszik a szomszédos idősotthonba.
„Szerény karácsonyi meglepetésként”, ahogy Max, a Professzor fogalmazott.
A munkában minden gyerek lelkesen részt vett. Ida lázasan lapozgatta a szakácskönyvet.
– Linzerkarika, kókuszos makaron, vaníliás kifli, csokis tallér, mézeskalács – sorolta félhangosan.
Anna­Léna és Finja sorra vették elő a keverőtálakat a szekrényből. Benni lesúrolta a gyúródeszkát, Yannik sütőformákkal zsonglőrködött. Csillagok, szívecskék, fenyőfák röpködtek a levegőben, aztán sorra lepotyogtak, kis híján eltalálva Coopert, a mágikus patkányt. De tényleg csak majdnem.
– Uncool, baby! – visított a patkány, és elugrott a sütő­ formák elől.
Franka nevetve kapta fel Coopert, a vállára ültette, és megvakarta az állát.

– Egy csipet kristálycukrot az ijedségre?

– Halihó! Figyelem! Hóvihar! – kiabált egy csimpánz és egy koalalány. Mancsukat a lisztes zacskóba merítették, és vihogva szórták szét a levegőben a finom fehér port.
– Esik a hó, esik a hó, végre esik a hó! – óbégatott Yannik teljesen megkergülve.
Tingo, a mágikus csimpánz csak nevetett, és egy marék lisztet szórt a barátja fejére. Yannik azonban elhajolt, így a liszt nagy része Luna fején landolt. Luna nemrég másik városba költözött a szüleivel, de visszajárt szeretett régi osztályába, mert tudni akarta, hogy megy a soruk a mágikus állatok iskolájában. Luna Frankáéknál vendégeskedett.
A kislány mérgesen prüszkölt a liszttől, mágikus vándorsólyma, Salim is méltatlankodva rázta a tollait.
Szép kis fogadtatás, nem mondom – panaszkodott. Ebben a percben viharzott be Miss Cornfield, az osztályfőnök. Ezúttal is a kedvenc lila bársonykabátját viselte, haját kötőtűkkel tűzte fel. Különleges személyiség volt, a gyerekek nagyon szerették. Sok időt szánt a diák­jaira, és szokatlan ötletei voltak. De ami a legfontosabb: ő ismertette meg velük Mr. Mortimer Morrisont, a mágikus állatkereskedés tulajdonosát – és ettől gyökeresen meg­változott mindannyiuk élete.
A tanárnő mosolyogva nézett végig a tankonyhán. Örült, hogy a gyerekek ennyire lelkesen dolgoznak a karácsonyi projekten.

– Nyújtás előtt nem szabad hagyni, hogy a tészta felmelegedjen

– magyarázta, amikor újabb lisztfelhő szitált alá, egyenesen a tanárnő fekete hajára. Úgy nézett ki, mintha rizsporos parókát viselne, mint Mozart.
– Hupszi! – Két mágikus állat bújt a konyhapult mögé. Miss Cornfield hármat tüsszentett. Ismét körülnézett, egyúttal a tettesek nyomát keresve. Rögtön kiszúrta a csimpánzt és a koalát.
– Tingo! Sydney! Hagyjátok abba az idétlenkedést! – szólt rájuk szigorúan, és megrázta magát. – Az étel nem játék.
– Pedig jól néz ki – kuncogott Silas, és lábujja hegyével mintákat rajzolt a padlót borító leheletvékony lisztrétegbe. Finja és Anna­Léna feltörte a tojásokat. Anna­Léna vállán egy mágikus kaméleon ült, és tágra nyílt szemmel nézte, mit csinál a barátnője.
– Húsz tojás? Nem lesz az sok? – méltatlankodott magában Caspar, a kaméleon, akinek pont olyan fekete­ fehér csíkos volt a háta, mint Anna­Léna pulóvere. Mivel nem vigyázott, elveszítette az egyensúlyát, és kis híján a tojások közé pottyant. Anna­Léna az utolsó pillanatban kapta el.

– Kaméleon tojásos bundában sütve?

Neeem, a nénik­ bácsik nem szeretik az ilyen egzotikus falatokat – közölte vele a kislány mosolyogva, és letette Caspart a konyha­ pultra. A kaméleon azonnal fel is vette a munkalap színét.
– Ügyes vagy, Anna­Léna – dicsérte meg a lányt Miss Cornfield, aztán a faliórára nézett. – Siessetek, drágáim! Már három óra van! – Tapsolt. Szerette volna, ha ötre befejezik a munkát, nehogy túl későn és fáradtan érjenek haza.
A gyerekek újult erővel láttak munkához. Volt, aki gon­dosan lemérte a hozzávalókat, mások gyúrták a tésztát. Ida a sütőpapírt vágta méretre, hogy pont beférjen a tep­sibe. Csoki gőz fölött csokoládét olvasztott. Pepperoni, az ecsetfülű disznó lelkesen szimatolt. – Micsoda illat! – lelkendezett.

Olvass minket e-mailben is!

  • Könyves hetilap a postaládádban
  • Kézzel válogatott tartalmak
  • A legérdekesebb, legfontosabb könyves anyagok egy helyen
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

Olvass!
...

A zen nem vallás, hanem a létezésre és a tudatosságra koncentráló filozófia – Olvass bele Byung-Chul Han könyvébe!

Értelmezésében a zen mély filozófiai kritika is.

...

Olvass bele Spiró György kedvenc szerzőjének kötetébe, az Ellopott életek című orosz regénybe!

Ljudmila Petrusevszkaja orosz író regényében egy elcserélt csecsemő körül bontakozik ki a társadalom egész tablója. 

...

Mi marad, ha az ember végre leszámol az élethazugságaival? Részlet Cecilie Enger regényéből

Egy agyvérzésen átesett idős nő elveszti a nyelvet, amit fél évszázada használt, és visszatér az anyanyelvéhez.

A rothadó Szovjetuniót már csak a mindent odaadó anyák tartják egyben

A rothadó Szovjetuniót már csak a mindent odaadó anyák tartják egyben

Egy igazi anyát még az orosz titkosszolgálat sem állíthatja meg.

Szerzőink

Könyves Magazin
Könyves Magazin

2025 legjobb könyvei 10-1.

Szabolcsi Alexander
Szabolcsi Alexander

Miért döntött úgy Krasznahorkai, Esterházy és Nádas is, hogy külföldre viszi a hagyatékát?

Kiemeltek
...

Skandináv nyáréjszakák, testvérviszály és egy mázsás súlyú titok – Lars Elling: A tóvidék hercegei

A norvég Lars Elling könyvében minden megtalálható, ami egy vérbeli skandináv történethez kell.

...

Fehér Renátó: Szabad-e írni öngyilkosságról e vásárlóképes célközönségnek?

"Sziszüphoszt is online-nak kell elképzelnünk."

...

Amikor a barátság a legnagyobb erő – a Woodwalkers ifjúsági fantasyról

A lendületes ifjúsági fantasy 10 éves kortól ajánlott.

...

Kollár Betti: Nincs olyan könyv, ami mindenkinek tetszik

...

Hajdú Balázs humorista: Annyira megfoghatatlan számomra az élet, hogy emiatt minden vicces tud lenni

...

Dr. Bőgel György: A mesterséges intelligencia olyan, mint a klinikai kísérletek nélkül bevezetett gyógyszer // Futurotheca 02.