Tananyaggá váló kortárs írók: komplex óravázlatok készülnek a középiskolai irodalomórákra Aegon Művészeti díjas és döntős szerzők műveiről a Magyartanárok Egyesülete szakmai felügyeletével. Olvasni jó, ha a magyarórán mondják, akkor is!
Az érdeklődők az elmúlt hetek könyves eseményein - a Könyvfesztiválon, a Könyvhéten és a Margó Irodalmi fesztiválon - több népszerű és vonzó irodalmi rendezvény szereplőjeként találkozhattak az Aegon-díjas írókkal. A fiatal közönség nyitott és fogékony volt a kortárs szerzőkre, Esterházy Péter, Térey János, Barnás Ferenc és Grecsó Krisztián estjeit sok középiskolás és egyetemista is végigülte, nyáresti tereken végigfeküdte, de bárhol is volt, kíváncsin figyelt. Ez a tapasztalat is megerősítette, hogy érdemes érdekesen és izgalmasan, néha szokatlan megközelítésben bemutatni egy-egy szerzőt és műveit a középiskolás korosztály számára, érdemes a kortárs irodalmat az iskolai falai közé vinni.
A középiskolai irodalomórákon lehetőség van arra, hogy néhány tanórán ma élő és alkotó szerzők munkáival ismerkedjenek meg a diákok. Kortársakat tanítani azonban gyakran nehezebb, mint a már lezárult és kanonizált életművel bíró szerzőket. A Magyartanárok Egyesülete kortárs irodalom iránt elkötelezett pedagógusokat kért fel arra, hogy komplex multimédiás óravázlatokat készítsenek középiskolai magyartanárok számára Aegon Művészeti Díjas szerzők műveiről és munkásságáról. Ezek segítségével Spiró György, Rakovszky Zsuzsa, Térey János, Csaplár Vilmos, Jónás Tamás, Grecsó Krisztián, Esterházy Péter és Barnás Ferenc írásai minden középiskolás számára megismerhetőek lesznek. A későbbiekben a pedagógusok is bekapcsolódhatnak a választásba: a nyolc díjazott mellett a díj döntőjébe jutott alkotók műveiről is készülnek iskolai segédanyagok, tanári szavazatok alapján dől majd el, hogy melyekről.
Az óravázlatok szeptembertől ingyenesen elérhetőek lesznek az Aegon Művészeti Díj honlapján és Facebook-oldalán.