Idén a magyar költészet napja egyben kerek évforduló is, hiszen ezen a napon van 120 éve, hogy az egyik legfontosabb magyar költő, József Attila megszületett. Ez alkalomból arra kértünk fel néhány szerzőt, hogy ajánljanak egy-egy verset a Könyves Magazin olvasóinak, és indokolják is meg, hogy miért arra a költeményre esett a választásuk. Összeállításunkat itt olvashatjátok.
Többek között Fehér Renátó írót, költőt is megkerestük a felkéréssel, aki olyan sajátosan értelmezte a levelünket, hogy úgy döntöttünk, külön cikket szentelünk a szövegének.
A Majd emlékezni jó lesz című verset választotta 1935-ből. „A szöveg, amit írtam, a vers három sorát gondolná tovább (»adjátok meg a munka örömét, / adjatok kedvet, nékem nem elég / a munkabér, a munkaerő ára«), miközben az általam elképzelt dramaturgia szerint a Majd emlékezni jó lesz tulajdonképpen az antikapitalista József Attila válasza lenne erre a József Attilának nak szóló hiperkapitalista »felkérőlevélre«” – írta Fehér a felvezetésében.
A gondolatkísérletből nagyon érdekes végeredmény született, olvassátok:
„Kedves Szerző, kedves Attila,
a Glass Marbel kreatív ügynökség nevében köszönjük, hogy olvasod neked szóló levelünket. Egy egyedülálló alkotói projekttel kapcsolatban keresünk, és örömmel osztjuk meg veled a részleteket.
Mi a Glass Marbelnél mélyen hiszünk abban, hogy a költészet egyedi módon segít kapcsolódni a hétköznapokban másokhoz és önmagunkhoz, hogy ezáltal jobban megérthessük a világot körülöttünk. A kreatív marketing és az irodalom komplex üzeneteket is lebilincselő erővel képes átadni, mindezt a közvetlen megszólítás, a hatékony kommunikációs stratégia és a szavak ereje által. Ezért a kreativitás egy kulcsfontosságú erőforrás a számunkra, amelynek kiaknázása és egy életen át tartó ápolása elengedhetetlen prioritás ahhoz, hogy az eredetiség és a siker útját járhassuk.
Mi a Glass Marbelnél elkötelezettek vagyunk az irodalmi kultúra fejlődése és a feltörekvő tehetségek felkarolása és népszerűsítése iránt.
A közös értékteremtés a filozófiánk – ezért fordulunk most hozzád, hogy csatlakozz ehhez az izgalmas kalandhoz.
Arra kérünk, hogy válassz a csatolt portfóliók közül: melyik prémium termékcsaládot vagy munkakörnyezeti innovációt érzed a legközelebb magadhoz és a művészi látásmódodhoz? Melyik inspiráló számodra annyira, hogy akár meg is verseld?
Kreatív közösségünk nem titkolt célja, hogy egy rendhagyó reklámkampány keretében a költők munkássága mellett kliens-fókuszú csapatunk és nagyvállalati partnereink értékeit is minél többekhez eljuttassuk. Online médiatámogatás is a rendelkezésünkre áll ezekhez a virális tartalmakhoz.
Együttműködésünk szinergiát teremt a PR, a fenntarthatóság és a kulturális sokszínűség területén, mindkét fél számára előnyös módon.
Ez a lehetőség térítésmentes és széleskörű láthatóságot és elérést generál művednek, ezáltal pedig olyan célközönség is felfigyelhet rád és munkásságodra, akikhez korábban nem jutottál el. Továbbá szeretnénk megajándékozni egy exkluzív vezetett látogatással az általad megverselt partner showroomjában és flagship szaküzletében.
Alig várjuk, hogy csatlakozz formabontó irodalmi projektünkhöz! Kérjük, erősítsd meg számunkra részvételed egy válasz e-mailben!
Üdvözlettel:
A Glass Marbel csapata nevében
Fehér Renátó”
Nyitókép forrása: Wikipedia, Fehér Renátó Facebook-oldala