A TikTok vitán felül egyre nagyobb hatással van a könyvpiacra meg az eladási listák alakulására - arról, hogyan lesznek egyik pillanatról a másikra bestsellerek olyan könyvek, amelyek akár sok évvel korábban jelentek meg, mi is írtunk többször, például ITT meg ITT. És az sem példa nélküli, hogy egy kevésbé ismert szerző dedikálására vagy bemutatójára csak néhányan vagy adott esetben senki sem megy el - nem olyan rég egy Chelsea Banning nevű író osztotta meg keserves tapasztalatait, mire olyan kollégái reagáltak, mint Neil Gaiman vagy Margaret Atwood.
Az 58 éves Shawn Warner esetében mindkét fenti történet igaz. Éppen első regényét népszerűsítette egy amerikai áruházban (értsd: egy asztal mögött ülve várta, hogy jöjjenek az olvasók vásárolni, dedikálni vagy akár csak érdeklődni), de erőfeszítései szemlátomást teljes kudarcba fulladtak. A Red néven futó tiktokos tartalomgyártó éppen arra járt és feltűnt neki az elanyátlanodva ücsörgő férfi. Először elsétált előtte, majd úgy döntött, visszamegy. Beszédbe elegyedtek, és kiderült, hogy Warner regénye egy olyan lányról szól, aki egy többszörös személyiséggel bíró szellemmel szövetkezik annak érdekében, hogy felderítse, ki ölte meg a szüleit. Az eladási adatok addig meglehetősen gyérek voltak, és Red úgy határozott, kicsit rásegít a TikTokon a kötet és az író népszerűsítésére.
Az áruházban forgatott rövid kis videót azóta több mint 17 millióan látták, és rengetegen jelezték, hogy meg fogják venni a könyvet. Az ígéretüket pedig valószínűleg be is tartották, mert a kötet egykettőre az Amazon eladási listájának élén találta magát - és hogy nem csak hirtelen fellángolásról van szó, azt jól mutatja, hogy ennek a cikknek az írásakor is még ott található.
Az író később egy rövid videóban fejezte ki köszönetét, és bejelentette, hogy már készül a keményfedeles kiadás és a hangoskönyv is.
Forrás: Daily Mail