Ilaria Gasparroni a carrarai kőbányákból szerzi be műveinek alapanyagát, vagyis ugyanabból a márványból dolgozik, amelyet Michelangelo is használt évszázadokkal ezelőtt. A könyveket szenvedélyesen szerető Gasparroni az urbinói Képzőművészeti Akadémián végzett, ahol márvány- és drágakőtechnikára szakosodott.
Hiperrealista kőszobrok
Munkái elképesztően élethűek, így beleilleszkednek a hiperrealizmus trendjébe. És bár repertoárjában szerepelnek mell- és portrészobrok is, minket leginkább az általa megformált hétköznapi tárgyak bűvöltek el.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az olaszországi Alba Adriaticában élő, 35 éves művész a szobrászat ősi nyelvére támaszkodik, és a carrarai márvány mellett calacatta arannyal is dolgozik. Formanyelvére azonban nemcsak kortársai vagy a reneszánsz mesterek hatottak, hanem az irodalomból, a költészetből, a filozófiából,
a történelemből vagy akár a természettudományokból is szívesen merít.
Újragondolt technikák
Gasparroni rajong a könyvekért, és mint mondja, „ha nem szobrász lennék, valószínűleg írással foglalkoznék szívesen”. A Le città sommerse című műve egy nyitott könyv lapjai közé vájt, elmerült várost ábrázol. Szinte egy regénynyi történetet képzelhetünk a mű köré.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Gasparronit egyébként is foglalkoztatja a történetszövés, hiszen tinta, arany vagy éppen ezüst felhasználásával gondol újra egy a reneszánsz óta ismert, Donatellótól tanult szobrászati technikát.
Formázzon bár madártollat, jegyzetlapot, post-itet vagy összegyűrt könyvoldalakat, Gasparroninak sikerül elérnie, hogy munkái a megtévesztésig élethűek legyenek. Ilaria Gasparroni legújabb munkáit a művész Instagram-oldalán böngészheted.
Forrás: NUVO
Nyitókép: Riccardo Piccioni / a művész tulajdona Instragram-profilja