A New York Times is figyelmet szentel annak az angolszász területeken divatos szokásnak, mely az év szavát keresi. Gyakorlat ugyanis, hogy a szótárírók megnevezik az év szavát, amely nemcsak azért érdekes, mert az abban az évben leginkább használt és legjellemzőbb szó meghatározza az angol nyelvű közbeszédet is, hanem inkább azért, mert a döntést megelőző verseny és az annak biztosított médiafigyelem növeli a szótárkiadók bevételeit.
2006-ban a versenyt a "plutoed" szó nyerte, amelynek jelentése lefokozni, leértékelni valamit, ahogyan az a Plútó bolygóságától való megfosztásakor történt.
A New Oxford Dictionary íróinak döntése szerint 2007-ben az év szava a "locavore", amely helyi termesztésű ételeket fogyasztó személyt jelent.
Több más nagy szótárkiadó is hasonló, a publicitást növelő cselhez folyamodott: a Merriam-Webster kiadó a héten fogja bejelenteni az általuk választott év szavát. Honlapjukon 20 szóra lehetett szavazni, a litát az olvasók választásaiból és a honlapon legtöbbet keresett szavakból állították össze. A listán szerepel a "facebook" - az egyik legnagyobb közösségépítő weboldal neve - és a "vanity sizing" kifejezés is, amely szabadfordításban "hiúsági méretezés"-t jelent, amelyet arra a ruhaipari és divatszakmában ismert módszerre alkalmaznak, amikor éppolyan méretcimkével látják el a valóságban nagyobb és különböző más méretben gyártott ruhadarabokat.
(Forrás: litera)