Az Amazon a hetekben jelentette be, hogy elindult az Amazon Author Stores béta változata, amellyel a világ legnagyobb online könyvkereskedő site-ja szeretne még közelebb kerülni az olvasókhoz: új lehetőséget kínál a vásárlóknak, hogy megismerjék kedvelt íróik újdonságait, és magukat a szerzőket. Egyelőre az Author Store-ban szereplő szerzők részletes életrajza és fényképe érhető el, de az Amazon még sokkal több feature-t ígér a jövőben. Ezek a kvázi írólapokként funkcionáló saját oldalak több száz szerző esetében elérhetők már, ami azért is üdvözlendő, mert az Amazonon keresve eddig az ember folyamatosan beleütközött abba a problémába, hogy magáról a szerzőről alig tudott meg valamit. Ne feledjük, az Amazon Author Stores létrejöttében valószínűleg nem kis szerepe van annak, hogy szeptemberben az Amazon megvette a Shelfarit, a legnagyobb online könyvközösségi site-ot, és ezzel rengeteg felhasználó adataihoz és információhoz jutott, valamint ebből is látszik, hogy felismerték, nyitniuk kell a közösségek felé.
Ám a független, kis könyvterjesztők már korábban elindították az ismert könyvközösségi site-ok alkalmazásaihoz hasonló szolgáltatásaikat: kiadványaikat olyan tetszetős formában mutatják meg az olvasóknak, mint ahogy azt a boltba belépve látnák a polcokon, emellett a vásárlóknak lehetőségük van kommetelni a könyveket és elolvasni mások véleményeit, kérdezhetnek a könyvkereskedőtől, tanácsot kérhetnek, tehát egy sor olyan szolgáltatást vehetnek igénybe, ami hiányzott eddig például az Amazon kínálatából. (Ezen igyekszik változtatni az Amazon Atuthor Stores.)
Hiába merül fel folyamatosan, hogy Magyarországon az online eladás még fényévekre jár a nyugati gyakorlattól, érdemes elgondolkodni azon, hogy mennyivel nőne meg például az Írók Boltja forgalma, ha az amúgy, egészen kényelmesen használható weboldalukat átszabnák úgy ahogy azt a chicagoi Seminary Co-op Bookstore tette, amely egy kvázi blogos megjelenésre való átállással szinte könyvközösségi site-ként is működik már. Az már a külföldi példákból is egyértelmű, hogy bár az Amazon törekvései afelé, hogy könnyebben kezelhetőbb és bensőségesebb oldalt hozzanak létre, egészen jól halad, de a független, kis vetélytársak több olyan előnnyel rendelkeznek (az otthonosság és a ismerősség érzése, az állandó és személyre szabott figyelem, hogy ha feltesznek egy kérdést, jó esetben gyorsan érkezik rá válasz) a mogulokkal szemben, amit talán itthon is hasznos lenne kihasználni, méghozzá online területen.