Keresés

Keresési találatok „” Kifejezésre

Margócsy: A Petőfi-film történelemszemlélete teljesen hamis

Margócsy: A Petőfi-film történelemszemlélete teljesen hamis

Az irodalomtörténész szerint a Most vagy soha! nagyszájú, fésületlen, mindennapi értelmiségiként ábrázolja Petőfit, és a film súlyos károkat okozhat az oktatás terén.

Még 1 milliárddal többe került a Petőfi-film, mint ahogy eddig tudtuk

Még 1 milliárddal többe került a Petőfi-film, mint ahogy eddig tudtuk

Emellett a március 14-én bemutatott, Petőfi és a márciusi ifjak forradalmi napját bemutató filmnek az erős nyitáshoz képest durván bezuhant a nézettsége.

Háy János: A Petőfi-film olyan, mint a Szentek élete

Háy János: A Petőfi-film olyan, mint a Szentek élete

„Ha betartanánk a 12 pontot és a tízparancsolatot, akkor rendben lenne ez az ország” – mondta a telexnek Háy János. Szó esett továbbá Petőfi roppant életművéről és a forradalmi költő szerepeiről is. Összegyűjtöttük a beszélgetés legérdekesebb állításait.

6 dolog, ami történelmileg hamis a Petőfi-filmben

6 dolog, ami történelmileg hamis a Petőfi-filmben

Hermann Róbert történész, az 1848-1849-es események legnagyobb kortárs kutatója elmondta véleményét a Most vagy soha! című filmről – összeszedtük, hogy a történész szerint miben tér el a film a valós eseményektől.

Most vagy soha! – Petőfi Sándorból hiányzik a nagypöcs-energia

Most vagy soha! – Petőfi Sándorból hiányzik a nagypöcs-energia

Ápolt arcszőrzetek, tengernyi sár és pompás díszletek. Lóth Balázs Petőfi-filmje klasszicista képregénydramaturgiát követve mondja fel március 15. történetét, de esélyt sem ad arra, hogy azonosuljunk a hőseivel.

Még két hét, és felkelnek a márciusi ifjak

Még két hét, és felkelnek a márciusi ifjak

Megérkezett az utolsó előzetes Rákay Philipék Petőfi-filmjéhez.

Rákay Philip: Petőfi a maga korában szintén megosztó ember volt

Rákay Philip: Petőfi a maga korában szintén megosztó ember volt

Most vagy soha! producere, Rákay Philip az nlc-nek adott interjúban beszélt kurzusfilmezésről, elmondta a véleményét az elmúlt 34 év magyar filmjeiről, és azt is kifejtette, hogy antihősök helyett miért hősökről kell filmet forgatni.