Az nem annyira izgat fel, hogy megjelent Stephen King új regénye Duma Key címen, de hogy megnézve a NY Times cikkét, még egy videóajánlója is van a könyvnek, az igen. Mert a könyvet is el lehet adni úgy, mint egy filmet. A magyar könyvpiacon mozgó alakok miért nem látják be, hogy az író és a könyv egy nagyon érdekes dolog még ma is, csak máshogy kell foglalkozni velük. Mert a mai megoldások nem működnek.
Az író állami ösztöndíjat szeretne, plusz minden gondját oldják meg, ő csak írni akar. Pedig rengeteg olyan szépírónk (ha van ilyen kategória) van, akiben benne van, hogy többen olvassák akivel lehetne mit kezdeni. Mert az is egy megoldás, hogy Tisza Kata interjút ad a Playboynak (ne tessék most tiszakatázni). És nagyon jók a felolvasások, meg pénzt is kap az író úr érte.
Itt van Vámos Miklós például: nagyon jól menedzseli magát, mert ott van az ÉSben, írókkal beszélget az Alexandrában, és erős médiakampányokat folytat, ha megjelenik tőle valami. Duzzoghatunk, hogy de nem jó szövegeket ír, viszont rengeteg olvasója van. Lehet, hogy más íróknak is lehetne több olvasójuk? Egy baj van, hogy az értelmiség rögtön kurválkodással vádol, és letehetségtelenez. Szét kell tudni választani az írást és a promóciót. Akarja az író, hogy olvassák, és ezért tegyen is.