- Az új novelláskötet hangvételét az ironikus felütések, a humor és a keserűség sajátos egyvelege határozza meg. Ebben a tekintetben különösen emlékeztet Esterházy Péter stílusára, akinek prózáját a szerző a szentség és humor összefüggésének szempontjából vizsgálta 2004-ben megjelent Szembe szét című munkájában.
- A kötet címe a Műútban két éve megjelent novellájából származik, amely most más címmel szintén belekerült a gyűjteménybe. Jóllehet a mi generációnk először éli meg a világvégének egy változatát, a téma azonban már vagy ötven éve aktuális: évtizedek óta számos olyan jelenség vesz körül minket (elég csak az ökológiai krízisre gondolni), amelyek előbb-utóbb mindenképpen ide vezettek volna.
- A kötetben nagyon változatos témákat mutat be: a koncepcióhoz kapcsolódva nemcsak már meglévő novelláit gyűjtötte össze, hanem átdolgozott, sőt új írásokkal is találkozhatunk. Az egyes történetekben különböző kis világokat hoz létre: a tényszerű, realista novellák mellett azonban meseszerű, fikciós írásaiban is nagyon aktuális kérdésekkel foglalkozik.
- A fiktív történetekben kiemelkedő az állatok szerepe. Itt nem a mesékben, abszurdban és általában a magyar irodalomban megszokott antropomorfizált állatokkal találkozunk, hanem éppen ellenkezőleg: az állat felől közelíti meg az embereket, a világot. A történetek során az állatok szempontjába belehelyezkedett olvasó érzékelése finomodik.
- A levélbombáival és ehhez kapcsolódva környezetvédelmi manifesztumával híressé, illetve hírhedtté vált Ted Kaczynskiról szóló, mintegy tíz éve írt novelláját is kicsit átdolgozta az új kötethez. A pszichológiai kísérleteket is végző, civilizációból kivonult zseniális matematikus hol szórakoztató, hol nagyon is komoly története rengeteg, napjainkban különösen fontos kérdést vet fel: Meddig lehet és meddig kell elmennünk az környezetvédelem érdekében?
Meddig lehet és meddig kell elmennünk az környezetvédelem érdekében?
Milyen következményei vannak az izolációnak? Milyen célból és mértékben lehet felülről motivált az elszigeteltség térnyerése?
- Bibi halállistáján című, eredetileg 4-5 éve megjelent novellájában szerintünk Uma Thurman bosszúálló karakterét idézte meg. A vitorláson játszódó eseményeken keresztül a macsó kultúra történetét mutatja be, ezáltal pedig azzal szembesít, miért kell ennek a világnak ebben a formájában megszűnnie. Ez a tematika több novellát is összekapcsol: egy közös történetet több erős női szereplő eltérő nézőpontjából mutat meg.
- A kötet egyes karaktereiben közös, hogy mindannyian a saját világvégéjükhöz közelednek: az egyének felől, a szereplők személyes világának drasztikus megváltozásával bontakoznak ki a katasztrófák. A novellák mind egy irányba mutatnak: nagyon fontos mi történik és mit teszünk a világgal, de az elkerülhetetlen katasztrófáig fennmaradó időt használjuk ki, fordítsuk az együttlétre, az egymásnak való örülésre.