A TikTok-felhasználók az elmúlt hónapokban többször erőteljesen befolyásolni tudták a könyves eladásokat, hiszen akinek felkapták a könyvét, az hamar az eladási listák élén találta magát (a jelenségről ITT és ITT írtunk). A TikTok most pedig úgy döntött, saját virtuális könyvklubot indít, hogy – közleményük szerint – a platformon az olvasók közösen vitathassák meg az új címeket.
Az „új címnek” némiképp ellentmond, hogy az első könyvválasztásuk egy több mint 200 éve megjelent regény, a Netflixen pénteken bemutatott Meggyőző érvek alapját adó Jane Austen-klasszikus. „Az új Meggyőző érvek látványos, de feledhető: Austen eredetijére ráeresztettek egy Instagram-szűrőt, és bár ez sokszor szórakoztató, ahhoz elég kevés, hogy maradandó nyomot hagyjon” – írtuk kritikánkban. Ha inkább a film helyett/mellett a könyvet választanátok, akkor hallgassátok vissza Az Austen-projekt című podcast-sorozatunkat (még ITT és ITT írtunk a kötetről).
A cég mindenesetre azzal magyarázta választását, hogy a #BookTok közösség szenvedélyesen fordul a klasszikusok felé, és Jane Austennek elkötelezett követői közössége van a TikTokon, amit jól mutat az is, hogy az #AustenTok hashtag jelenleg 16,2 millió megtekintésnél jár.
A virtuális könyvklub mindenesetre havonta kiválaszt majd egy új könyvet, és a TikTok arra buzdítja a felhasználókat, hogy hozzák létre saját könyves tartalmaikat, és nyilvánítsanak bátran véleményt a választott olvasmányokról.
Forrás: Kirkus