Suzanne Collins az interjúban elmondta, valójában két világa van: az egyik Underland (a The Underland Chronicles-sorozat világa), a másik Panem. Mindkettőt arra használja, hogy feltárja általa az igazságos háború elméletét. Amikor talál egy olyan témát, amit meg szeretne vizsgálni, akkor át szokta gondolni, hogy melyik helyszínhez passzol jobban. Most a felvilágosodás korának természeti állapotról szóló vitája foglalkoztatta, és ez egy olyan történetet szült, amelynek a fiatal Coriolanus Snow lett a központi alakja. Az előzményregény a 10. viadal idején játszódik, ez pedig arra is lehetőséget adott, hogy Lucy Gray történetét is elmesélje, aki már Az éhezők viadala első fejezetében is feltűnt néhány utalás erejéig.
A kérdésre, hogy milyen volt visszamenni 64 évet a trilógiában lévő Panemhez képest, Collins azt mondta, számára nagyon élvezetes volt követni a Sötét Napok utáni újjáépülést. Az írás közben sokat gondolt az amerikai polgárháborút, illetve a második világháborút követő időszakokra is. Ilyen helyzetekben az emberek megpróbálják újjászervezni a dolgokat és megpróbálnak visszatérni a mindennapi életükhüz a romok közepén. Ilyenkor meg kell küzdeni az élelmiszerhiány kihívásaival, az infrastruktúrában esett károkkal, és a zavarral, hogy miként lehet folytatni az életet békeidőben. Mert bár a háború véget ér, a keserűség a háborús ellenséggel szemben megmarad.
Hallgass meg 11 percet Az éhezők viadala előzményregényéből! - Könyves magazin
Nagy eséllyel már most kijelenthető, hogy 2020 egyik nagy bestsellere Az éhezők viadala előzményregénye ( The Ballad of Songbirds and Snakes - Énekesmadarak és kígyók balladája) lesz. Suzanne Collins új könyve majd csak május 19-én kerül az amerikai könyvesboltok polcaira, de már az egekben vannak az előrendelések, és tudni lehet azt is, hogy már a megjelenés előtt elkeltek a filmjogok.
Collins arról is beszélt, hogy a viadalok ebben az időben még másmilyenek voltak. Mivel kevés volt a forrás, és a várost és az ipart is újjá kellett építeni, ezért ezek még a régi arénában zajlottak. Egyszerűen csak bedobálták a gyerekeket és a fegyvereket, és bekapcsolták a kamerákat. A 10. viadal az, amelynél ez már kezdett megváltozni.
Arról, hogy milyen volt Coriolanus Snow figuráját 18 évesen elképzelni, azt nyilatkozta, hogy a trilógia idős elnökének tettei a gyerekkorában gyökereznek. Az író Locke tabulas rasa-elméletét is felidézte, amely szerint az ember tiszta lap, amelyet a tapasztalatok írnak tele. Snow tekintélyelvűségről vallott nézetei a tapasztalataiból és a gyerekkorából következnek. Ugyanakkor természetesen a személyisége maga is fontos tényező, hiszen nem ő volt a nemzedékében az egyetlen, aki traumákat szenvedett el, mások mégsem lettek olyanok, mint ő. Bármi is az oka, Snow nagyon kontrollmániás személyiség lesz. De aztán megtapasztalja a szerelmet és elveszíti a kontrollt. Ráadásul kiderül, hogy ez nem túl jó kombináció.
Olvass bele a könyvbe:
Suzanne Collins Enekesmadarak Es Kigyok Balladaja Reszlet by konyvesmagazin on Scribd