Ha bemész egy könyvesboltba, akkor a borító segít eligazodni, kiemelni a számodra izgalmas művet. Óriási a zaj, a könyvek versenyeznek egymással, hogy feltűnjenek, miközben eligazodást is kell nyújtaniuk, hogy mit várhatunk a könyvtől. Polgárdi Ákos, tervező grafikus, a Magyar Könyvtervezés díj alapítója a Könyves Magazin podcastjának vendége.
Miért kell a borítóról beszélnünk?
- A marketing találkozik az alkotóművészettel, a funkció az olvasói kapcsolódással.
- A borító és a betűtípus is a szöveg része, vagyis a regény akkor kezdődik, amikor ránézünk a vizualitására.
- Mitől működik egy borító?
- Hogyan változik a vizuális kultúra?
- Hogyan tervezte újra Polgárdi Ákos az Európa Könyvkiadó Diákkönyvtár-sorozatát?
- Az esztétikai vagy a marketingszempont a fontosabb?
- Hogyan segíti a könyvtervezés az olvasmányélményt?
- Hogyan változtak a borítók az elmúlt 30 évben?