A Csillagok háborúja új része JJ Abrams rendezésében karácsonykor kerül a mozikba Az ébredő Erő címmel. Gigantikus erősségű márkáról van szó, amit a Disney a felvásárlása óta igyekszik a lehető legszélesebb körben értékesíteni. Az univerzum részeként nemcsak regények, hanem albumok, mesekönyvek, matricás albumok, mindenféle spin offok jelennek meg a 3 éves kortól felfelé. A nagy masszán belül sok célcsoportot megkülönböztetnek, mert a SW egy több évtizedes történet, az akkori rajongóknak már gyerekeik, ha nem unokáik vannak. Mindenkit el kell érni, nagyjából ennyire le lehet egyszerűsíteni a stratégiát.
Az egyes országokban, így Magyarországon sincsen a könyvekre kizárólag megállapodása a Disney-nek, a regényeket az Agave adta ki, viszont a legtöbb könyvre a Libri Könyvkiadónak van szerződése. És ez rengeteg cím, idén 30, ami jövőre akár 100 is lehet. Van köztük ifjúsági regény, albumok, gyerek- és foglalkoztató könyvek, valamint az Ultimate Star Wars könyv, aminél fantasztikusabbat még nem láttam a témában.
Pap Zoltán, a Libri Könyvkiadó liszensz-ügyi főbiztosa a beszélgetés alapján egy igazi geek, aki bevezet minket a SW márka legmélyére: miért Kínában gyártják a könyveket? hogyan viszonyul egymáshoz a Disney és a Lucasfilm? hogyan építenek ki egy márkát?
A podcastokra érdemes feliratkozni az iTuneson: D. Tóth Kriszta, Fejős Éva, Péterfy Gergely és Péterfy-Novák Éva, Totth Benedek, Ugron Zsolna, Dragomán György és Szabó T. Anna, Kemény Zsófi, Lena Dunham, Trónok harca.