Podcast: Hogyan épül a Star Wars-könyvbirodalom?

Valuska László | 2015. augusztus 04. |


A Csillagok háborúja új része JJ Abrams rendezésében karácsonykor kerül a mozikba Az ébredő Erő címmel. Gigantikus erősségű márkáról van szó, amit a Disney a felvásárlása óta igyekszik a lehető legszélesebb körben értékesíteni. Az univerzum részeként nemcsak regények, hanem albumok, mesekönyvek, matricás albumok, mindenféle spin offok jelennek meg a 3 éves kortól felfelé. A nagy masszán belül sok célcsoportot megkülönböztetnek, mert a SW egy több évtizedes történet, az akkori rajongóknak már gyerekeik, ha nem unokáik vannak. Mindenkit el kell érni, nagyjából ennyire le lehet egyszerűsíteni a stratégiát.

Az egyes országokban, így Magyarországon sincsen a könyvekre kizárólag megállapodása a Disney-nek, a regényeket az Agave adta ki, viszont a legtöbb könyvre a Libri Könyvkiadónak van szerződése. És ez rengeteg cím, idén 30, ami jövőre akár 100 is lehet. Van köztük ifjúsági regény, albumok, gyerek- és foglalkoztató könyvek, valamint az Ultimate Star Wars könyv, aminél fantasztikusabbat még nem láttam a témában.

Pap Zoltán, a Libri Könyvkiadó liszensz-ügyi főbiztosa a beszélgetés alapján egy igazi geek, aki bevezet minket a SW márka legmélyére: miért Kínában gyártják a könyveket? hogyan viszonyul egymáshoz a Disney és a Lucasfilm? hogyan építenek ki egy márkát? 

A podcastokra érdemes feliratkozni az iTunesonD. Tóth KrisztaFejős ÉvaPéterfy Gergely és Péterfy-Novák ÉvaTotth BenedekUgron ZsolnaDragomán György és Szabó T. Anna, Kemény Zsófi, Lena Dunham, Trónok harca.

 

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél