Amint a miniszterelnök bejelentette, hogy a koronavírus miatt hétfőtől bezárnak az iskolák és át kell állni a digitális oktatásra, a közösségi oldalakon azonnal megkezdődött az ötletelés arról, miként lehetne az új körülmények között a legeredményesebben tanítani. Miután a színházak is bezártak, néhány színész felajánlotta, hogy szívesen felolvassa a kötelező olvasmányokat, amit videóra lehetne rögzíteni, a kezdeményezéshez pedig azóta többen is csatlakoztak.
A BOOKR Kids fejlesztői szintén a Facebookon tudatták, hogy a BOOKR Suli könyvtárában 105 interaktív ajánlott és kötelező olvasmány található, ez pedig 70 százalékban lefedi a NAT és a kerettanterv ajánlásait. Minden könyv végén 4-6 szövegértés- és különböző kompetencia fejlesztő feladat található, így a könyv feldolgozása, értelmezése játékos formában, az applikáción belül megoldható. A digitális mesekönyves startup alapítója, Horváth Dorka a következő tanácsot adta a tanároknak:
Állítsatok össze a BOOKR Suli Tanári adminisztrációs felületen saját olvasmánylistát a diákok számára, amely automatikusan megjelenik majd a gyerekek otthoni mobilkészülékein, amelyre a BOOKR Suli telepítésre került. A Tanári admin felületen keresztül nyomon tudjátok kísérni, hogy a diákok melyik könyvet olvasták el, mennyi időt töltöttek olvasással, és hogy milyen minőségben oldották meg a feladatokat: így a számonkérés is megoldható.
A rendszer használata nem igényel semmilyen egyedi tréninget, igaz, elengedhetetlen, hogy mind a diáknak, mind pedig a tanárnak legyen okostelefonja vagy tablete. A könyvek letöltéséhez internet-hozzáférés szükséges, ugyanakkor a letöltést követő megtekintés és a feladatok megoldása internet nélkül is működik.