Váliumtripről ír Twitter-novellát a Felhőatlasz szerzője

.konyvesblog. | 2014. július 15. |

David-Mitchell--011.jpg

(kép forrás)

A Twitteren (vagy ahogy ő nevezte, ebben az ördögi szövegkényszerzubbonyban)  publikálja legújabb novelláját a Felhőatlasz szerzője, David Mitchell. A következő hét napban megjelenő The Right Sort egy olyan fiúról mesél, aki az anyja Válium-tablettáitól trippezik. Mitchell a Twitteres publikációval olyan írók nyomdokaiba lép, mint Neil Gaiman vagy Jennifer Egan, akiknek írásai szintén jelentek már meg tweetek formájában.

Mióta Mitchell-nek először jutott eszébe, hogy a Twittert történetmesélésre is használhatja, nem tudta elengedni az ötletet. A novellának még egy új accountot is létrehozott, mert régi oldalán, a David Mitchell Book-on csak a könyveivel kapcsolatos információk voltak elérhetők.

A Válium-mámoros novellában meseszerű elemek és a valóság keveredik majd, de hogy a természetfeletti események tényleg megtörténnek-e, vagy csak a trip részei, az egyelőre még nem derült ki. A történet ugyanabban az univerzumban játszódik, amelyben a szerző várva várt következő regénye, a The Bone Clocks, és összesen 280 tweetből áll majd.

Lefelé olvasni egy oldalt olyan, mint hőlégballonról szemlélni a tájat, állítja Mitchell, akinek elsőként a karakterkorláttal kellett megküzdenie, majd azzal a technikai sajátossággal, hogy a minden újabb tweet az előző fölé kerül az oldalon, befolyásolva így az olvasást. Egy tweetekből álló történetet olvasni szerinte olyan, mint az alagutakkal szabdalt tájat nézni a keskeny vonatablakon - minden tweet törli az elődjét. (Ha nem akarod folyamatosan a Twittert frissíteni, ITT olvashatod a történetet. Fentről lefelé.) Szerinte a narratív tweetnek önállóan is meg kell állni a helyét (épp, mint egy haikunak), emellett „hajtógázként” is működnie kell, ami előreviszi a sztorit. Mitchell nem állítja, hogy könnyű feladatra vállalkozott, amikor elkezdte írni a történetet, de Georges Perec példáját emlegeti, aki egy teljes regényt írt ’e’ betű nélkül. (La disparition, 1969)

Az első The Right Short-tweet tegnap reggel jelent meg az oldalon, szó esik benne például a 10-es buszról, a The Fox and Hounds nevű kocsmáról és a kedves mamáról, aki nem tartja elég biztos helyen a Váliumot.

Forrás: Guardian

Olvass minket e-mailben is!

  • Könyves hetilap a postaládádban
  • Kézzel válogatott tartalmak
  • A legérdekesebb, legfontosabb könyves anyagok egy helyen
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

MARGÓ
...

Babarczy Eszter: Volt egy apám, aki nem volt, és volt egy apám, aki félelmetes volt

Babarczy Eszter mesélt betegségről, gyászról és őszinte szeretetről. Interjú.

...

Moa Herngren svéd író: Nem mi választjuk az anyósunkat

Mozaikcsaládok, hétköznapi drámák, párhuzamos igazságok és szembenézés a legnagyobb félelmekkel. Interjú a világhírű szerzővel.

...

Londoni zenész unokája írta meg a budapesti zongorista filmbe illő történetét

Egy mágikus erejű zongora és egy hihetetlen, de igaz történet: Roxanne de Bastion az Őszi Margón.

...

Pajor Tamás: Pályatársaim erős virtuális pofonokkal józanítottak ki

Milyen egy későn jött dackorszak? Miért nincs a művészetnek feladata? Pajor Tamás Veiszer Alindával beszélgetett a Margón.

...

Czakó Zsófia új regényében anyák és lányaik próbálják megérteni egymást

Hogyan lesznek a legközelebbi családtagokból távoli rokonok? Czakó Zsófia legújabb regényéből kiderül.

...

Mécs Anna: Azokat a részeket akartam megmutatni, amik a nő testén és lelkén kevésbé észrevehetőek 

Mécs Anna Rutin című új kötetét Réz Anna és a szerző mutatta be az Őszi Margó Irodalmi Fesztiválon.