Két 23 éves designer, Felix Heyes és Ben West művészetet csinált a Google-keresésből. Google, Volume 1 című albumunkban azokat a képeket gyűjtötték össze, amiket a Google Images elsőre dobott ki, miután beütöttek egy szót. Az album több mint 22 ezer képet tartalmaz, a szavakat az oxfordi angol zsebszótárból válogatták.
A 22416 keresési eredmény 1328 oldalon kapott helyet. Minden oldal háromoszlopnyi, képaláírással el nem látott fotót tartalmaz. Néhányuk könnyen beazonosítható, ám néhányuk a legabszurdabb képzettársításokat feltételezi. Ebben a könyvben bármi megtörténhet, bármilyen magyarázat nélkül egymás alá kerülhet Garfield, egy ló és egy laptop, a The Cure, egy Nem bejárat-tábla és egy zöld szemgolyó, vagy akár egy kék gumikesztyű, egy földgömb és Az ötvennegyedik hadtest plakátja, Denzel Washingtonnal a főszerepben. Az utolsó oldalra például három szelet pirítós és egy félig macska-, félig emberarc került.
Az alkotók senkit sem hagynak kétségek között, a teljes szóadatbázis megtalálható a könyv legvégén. Azért nem a képaláírások mellett döntöttek, hogy az olvasóknak maguk jöhessenek rá a keresőszavakra, de pontosan tudják, hogy szavak nélkül könyvük teljesen értelmetlen lenne, csak egy rakás abszurd fotó egymásmellé pakolva.
2012-be saját kiadással próbálkoztak, ám a könyvet végül egy független francia kiadó, a Jean Boîte éditions jelentette meg, limitált példányszámban. Az eredeti példány több kiadó érdeklődését is felkeltette, és érkezett is néhány ajánlat, de a Párizsi székhelyű kétszemélyes kiadót érdekelte legjobban a projekt. Érdeklődésük pedig sokat jelentett az alkotóknak. Mikor a kiadónál először találkoztak a könyv prototípusával, azonnal tudták, hogy meg akarják szerezni. Rögtön megkeresték az alkotókat, és munkájukat még egy Welcome to Our Future című kiállításon is bemutatták. A végleges verzió kifejlesztése még egy évig tartott, a könyv ma már több mint 150 francia könyvesboltban érhető el. Az 1000 kiadott példánynak már a felét eladták.
A borító Jemma Lewis munkája
Az ötletgazdák a Kingston Egyetemen ismerkedtek meg, és még egyetemi éveik alatt kezdtek el dolgozni a projekten. Heyes karácsonyi üdvözlőkártyákat akart készíteni, melyek borítóján a Google-ról lementett télapóképek vannak. Az első üdvözlőkártya az első képet tartalmazta, amit a Google a ’télapó’ szóra kidobott, a második a másodikat, és így tovább, míg a képeknek már közük sem volt a mikuláshoz. Végül West javasolta, hogy keressenek rá mindegy egyes szóra a szótárból, a Google képkeresője döntse majd el, hogy mi az adott szó legmegfelelőbb vizuális meghatározása. És az őrület elszabadult.
Az alkotóknak minden művészi szabadságukat fel kellett adniuk a projekthez, ám ezt élvezték a legjobban. Jelenleg a King Zog nevű fiatal londoni designer-kollektíva tagjai, logókat, posztereket terveznek, de van egy hat méter magas installációjuk is, ami egy kezekből összeállított kart formál. Könyvük sokat sejtető címe miatt lehet reménykedni a folytatásban.
Forrás: TheDailyBeast