Keresés
Keresési találatok „” Kifejezésre
Egy generáció jövője kerül veszélybe, ha nem olvas
Az amerikai gyerekek olvasási kedve soha nem volt ilyen alacsony az elmúlt húsz évben egy friss kutatás szerint. 75 ezer 18 év alattit kérdeztek meg.
A Z generációsok több mint fele rendszeres olvasó
A 18‒29 évesek harmada legalább háromhavonta vásárol könyvet – derül ki a Libri friss kutatásából. Egy korábbi nemzetközi felmérésből arra is fény derült, hogy a Z generációsok több mint fele legalább hetente olvas.
A magyarok többsége kevesebb mint 5 könyvet olvas évente
A legfrissebb statisztikák szerint a magyarok a középmezőny alján állnak az EU-ban olvasási szokásaik alapján.
Hol a legnépszerűbb az olvasás Európában és melyik országban veszik a legkevesebb könyvet?
EU-szerte nő a rendszeresen olvasók száma annak ellenére is, hogy a kontinens déli és keleti országaiban kevesebb a közkönyvtár. Most akkor temessük-e az olvasást vagy sem?
A YouTube fontosabb az olvasó fiataloknak, mint a TikTok?
Egy brit felmérés adatai szerint az olvasó fiatalok új könyv után kutatva előbb fordulnak a YouTube-hoz, mint a TikTokhoz. Utóbbit viszont nem kell temetni, a különbség egyelőre elhanyagolható, érdekesebb viszont, hogy egyik sem tudta még kiváltani az úgynevezett offline módszereket.
Átlagosan 29 oldal után merülünk bele egy könyvbe
Egy nemrégiben publikált, 2000 rendszeresen olvasó amerikai bevonásával készült felmérés megmutatta, mely műfajokban a legkönnyebb elmerülni. A listát a fantasy vezeti, majd következik a romantikus, a történelmi és a science-fiction jellegű olvasmány.
A magyarok negyede egyáltalán nem olvas, 15 százalék viszont napi rendszerességgel
Egy több, mint ezer fő részvételével készült kutatás a magyarok olvasási szokásait vizsgálta. 2023-ban negyedük soha, 15 százalékuk azonban naponta olvas.
Minden harmadik ember az olvasásba menekül, ha rossz napja van
Az emberek harmada a könyvekhez menekül akkor, amikor rossz passzban van. A Publishers Association felmérése úgy találta, hogy az olvasás népszerűbb, mint a moziba járás vagy a közösségi oldalak böngészése, és a tévézés után a második helyen áll.