Keresés
Keresési találatok „” Kifejezésre
A YouTube fontosabb az olvasó fiataloknak, mint a TikTok?
Egy brit felmérés adatai szerint az olvasó fiatalok új könyv után kutatva előbb fordulnak a YouTube-hoz, mint a TikTokhoz. Utóbbit viszont nem kell temetni, a különbség egyelőre elhanyagolható, érdekesebb viszont, hogy egyik sem tudta még kiváltani az úgynevezett offline módszereket.
Átlagosan 29 oldal után merülünk bele egy könyvbe
Egy nemrégiben publikált, 2000 rendszeresen olvasó amerikai bevonásával készült felmérés megmutatta, mely műfajokban a legkönnyebb elmerülni. A listát a fantasy vezeti, majd következik a romantikus, a történelmi és a science-fiction jellegű olvasmány.
A magyarok negyede egyáltalán nem olvas, 15 százalék viszont napi rendszerességgel
Egy több, mint ezer fő részvételével készült kutatás a magyarok olvasási szokásait vizsgálta. 2023-ban negyedük soha, 15 százalékuk azonban naponta olvas.
Minden harmadik ember az olvasásba menekül, ha rossz napja van
Az emberek harmada a könyvekhez menekül akkor, amikor rossz passzban van. A Publishers Association felmérése úgy találta, hogy az olvasás népszerűbb, mint a moziba járás vagy a közösségi oldalak böngészése, és a tévézés után a második helyen áll.
Jane Austent tartják a legjobb brit szerzőnek
Az Amazon Books arra volt kíváncsi, hogy Nagy-Britanniában kit tartanak minden idők legjobb szerzőjének.
Az olvasás nemcsak kikapcsolódás, szemléletformáló hatással is bír
A Bookline három éve indította el könyvklubját, ahol elkötelezett olvasók osztják meg nap mint nap egymással olvasási élményeiket, könyvajánlásaikat. A Facebookon működő közösség több mint 22 000 taggal bír. A Bookline ősszel indított kutatásában a Bookline Könyvklub tagok olvasási szokásait kérdezte.