Donatella Versace bejelentette visszavonulását a divatcég kreatív igazgatói posztjáról, amelyet a bátyja meggyilkolása óta töltött be. A helyére a vállalat történetében először érkezik valaki a családon kívülről. Dario Vitale tölti be a posztot, aki eddig a Miu-miunál dolgozott. Versace ezt követően jótékonykodásra kívánja fordítani az ideje legnagyobb részét.
Versace, a családi biznisz
Donatella Versace eredetileg irodalmat és nyelvészetet tanult Firenzében, azonban amikor csak tehette, meglépett az egyetemről, hogy átruccanjon Milánóba a bátyjához. Varrónő édesanyja nem nézte jó szemmel, hogy a lányt és a divat érdekli, így meglepetésszerű ellenőrző látogatásokkal próbálta rávenni, hogy koncentráljon az iskolára, ne a testvérét látogassa.
Gianni 1978-ban alapította meg a családjuk nevét viselő céget, amelynek igazgatóhelyettese Donatella, elnöke pedig harmadik testvérük, Santo lett.
A kreatív partnerként és múzsaként emlegetett Donatella Versace tervezte a kiegészítőket, ékszereket, táskákat, cipőket a divatcég kollekcióihoz. Miután Gianni Versacét 1997-ben Miamiban a saját otthona előtt lelőtték, a húga vette át a divattervezői teendőket. Egy évvel a fivére halála után bemutatta az első saját kollekcióját.
A most 69 éves divattervező 27 évig állt a cég élén most azonban úgy érezte, hogy átengedi a terepet egy fiatalabb alkotónak. A divatvilág mozgásait nyomonkövető szakértők szerint ez a lépés annak az előjelei is lehet, hogy a Prada-csoport felvásárolja a márkát, ahogy azt már korábban is rebesgették. Szintén ezeket a pletykákat támasztja alá a Prada istállóból érkező új kreatív igazgató személye is.
Könyvek a Versace-családról és -márkáról
Santo Versace: Testvérek - Egy olasz család
A Versace divatcég története elválaszthatatlan a Versace család történetétől, a három testvér eltérő, mégis egy irányba tartó útjától. A könyvben a legidősebb, Santo meséli el közös gyermekkorukat, a szülőkkel való kapcsolatukat, a kezdeti szárnypróbálgatásokat. Honnan indultak el, és hogyan hódították meg a világot olyan hírességek barátságát élvezve, mint Lady Diana, Elton John, Madonna, Halle Berry, Demi Moore? És vajon mi lett volna a cég sorsa, ha a jövőjét illető tárgyalások néhány nappal korábban zajlanak, Gianni meggyilkolása előtt?
Laia Farran Graves: Versace - Divatikonok VI.
A Versace mindig is a divat élvonalába tartozott. Ezt erősíti, hogy a márka szilárdan jelen van a popkultúrában. Olyan ikonikus pillanatok kötődnek hozzá, mint Elizabeth Hurley biztosítótűs ruhája, Lil Nas X Met-gálás arany páncélzata, Lady Diana Harper's Bazaar-címlapja vagy Jennifer Lopez dzsungel ruhája.
A könyv végigveszi az ikonikus divatház történetét, megalapításától a mai, kultikus státuszáig. A kötet több mint 100 képet tartalmaz a vörös szőnyeges pillanatokról, a legfontosabb darabokról és a lenyűgöző kifutói bemutatókról.
Cinzia Giorgio: Az olasz divat nagyasszonyai
A kötet azzal a gondolattal játszik el, hogy mi történt volna, ha Maddalena Splendori, a 20. század elejének legbefolyásosabb olasz múzsája találkozik napjaink egyik vezető divatmárkájának alapítójával, a divattervező Adele Casagrandéval. A kilencven évet felölelő könyv ennek az elképzelt, generációkon átívelő szoros barátságról szól. A valós történelmi személyeken és eseményeken alapuló történetben úttörő és céltudatos női alkotókat ismerhetünk meg, akik a férfiak uralta világban tudtak sikereket elérni. A regény az 1920-as évek Rómájában viszi olvasóit, ahol a szerény családi vállalkozás indulását maga Karl Lagerfeld segíti. Ikonikus kollekciók születését követhetik végig, amelyeknek darabjai feltűntek Federico Fellini és Franco Zeffirelli filmjeiben, olyan hírességek viselik, mint Sophia Loren, Liza Minelli vagy Jackie Kennedy.
Fotó: Versace Facebook-oldal