Rowling végre Robert Galbraith-ként is nyilatkozott

.konyvesblog. | 2018. szeptember 19. |

A héten megjelent angolul a Cormoran Strike-krimisorozat negyedik kötete (Lethal White), és J.K. Rowling ennek alkalmából egy nagyon vicces interjút adott a New York Times-nak. A bűnügyi szériát álnéven jegyző Rowling ugyanis krimiíró alteregója, azaz Robert Galbraith nevében nyilatkozott a lapnak. A lap és Rowling is játéknak fogták fel az egészet, ez már a bevezetőből kiderült, ami arra emlékeztetett, hogy Galbraith-et senki sem ismeri személyesen, hiszen nem vesz részt könyves eseményeken, fotója nem jelenik meg a kötetek borítóin, és hát mindeddig a legtöbb információt jó barátja, J.K. Rowling árulta el róla. Most viszont itt az interjú, melyben a világtól visszavonult brit íróról (azaz Galbraith-ről) kiderül, hogy mielőtt írásra adta volna a fejét, a katonai rendőrség nyomozója volt, majd magándetektív lett, kezdetben például  ezért is nem szerette, ha fotózták vagy interjúkat kértek tőle.

Az eredettörténet rövid felvázolása után Galbraith elmeséli, hogy mindig is vágyott arra, hogy napjainkban játszódó klasszikus krimiket írhasson. A műfajban azt szereti a legjobban, hogy a központi rejtélyt millióféleképpen lehet elfedni. Nyomozóhősének mindenképp szokatlan nevet akart adni: a Cormoran egy óriás neve volt, aki állítólag a Szent Mihály-hegyen élt, emellé viszont egy egyszótagú családnevet akart, és egy cornwalli szokásokról szóló régi könyvben bukkant a Strike névre. Galbraith nagy jelentőséget tulajdonít a neveknek és a névadásnak, és nem is nagyon találja a fogást a szereplőin addig, amíg azoknak nincs nevük.

Arra a kérdésre, hogy mely írók vagy kötetek hatottak rá, Galbraith elmondja, hogy szerinte minden, amit az ember fiatal korában elolvas, hatással van rá. Az anyjának rengeteg könyve volt, ő pedig irodalmi mindenevő lett, és Georgette Heyertől Ian Flemingig, Dodie Smith-től William Thackeray-ig mindent elolvasott, de szerette Wodehouse, Waugh, Katherine Mansfield és Colette műveit is. Szerinte mindegyikük másként segített neki abban, hogy létre tudjon hozni egy olyan világot, amely élő, lélegző szereplőkkel van tele, és az olvasónak sose tűnjön fel „a kartonpapír, a zsinórok és az emelőkarok”. A zene fontos szervezőelv a krimijeiben, és a legújabbhoz egy komplett playlistet ajánlott, amelyen van Bob Marley, Kanye West, Leonard Cohen és Brahms is (ITT végig is tudjátok hallgatni).

A munkamódszeréről kiderült, hogy szeret előre mindent megtervezni, táblázatokat készít, a Lethal White-hoz például egy olyan bonyolultat használt, mint még soha azelőtt. Kilenc oszlopa volt, más-más színekkel jelezte a vörös heringeket, a különböző nyomokat, a gyanúsítottakat, témákat. Nem bíz semmit a véletlenre: „Mielőtt belefognék egy Strike-könyvbe, pontosan tudom, ki követte el, miért követte el és hogyan követte el”.

Galbraith elárulta azt is, hogy egészen biztos fog még Cormoran Strike-regényeket írni, a következőnek már meg is van a cselekménye. „Jó barátjáról”, J.K. Rowlingról annyit mondott, hogy jelenleg egy új gyerekkönyvet ír (aminek nincs köze Harry Potterhez), valamint már dolgozik a Legendás lények harmadik részének forgatókönyvén.

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

TERMÉSZETESEN OLVASUNK
...
Zöld

Harari az AI-ról: Soha ne idézz meg olyan erőt, amit nem tudsz irányítani

Felejtsd el a hollywoodi képsorokat az utcákon randalírozó, fegyveres robotokról, az AI valósága sokkal veszélyesebb – figyelmeztet az izraeli történész és író Harari az új könyvében, amiből a Guardian közölt exkluzív részletet.

...
Zöld

A fantáziád segít a legtöbbet az ökológiai válság ellen - Olvass bele a Világelejébe!

Folyton reménytelen elemzésekkel találkozol? Olvasnál már végre valami lelkesítőt is az ökológiai válság kapcsán? Mutatunk egy részletet.

...
Zöld

Másképp kezeli a gyerekek agya a nyomtatott és a digitális szöveget

A digitális korban a hagyományos nyomtatott médiáról a képernyőre váltás általános tendencia, mely a gyerekeket is érinti. Egy tanulmány nemrégiben rámutatott arra, hogy az agyban zajló folyamatok nem pontosan ugyanazok, amikor a gyerekek digitális eszközről vagy nyomtatott kiadványból olvasnak.