Vidéki magányában regényeket körmölő vénkisasszony – az utókor leginkább így emlékezik Jane Austenra. Ezzel ellentétben az írónő, ha tehette, szívesen látogatott el Londonba, ahol előszeretettel járt színházba, társaságba.
1813 májusában, nem sokkal a Büszkeség és balítélet megjelenése után bátyjával, Henryvel ugyancsak a fővárosban tartózkodott: ekkor éppen Sir Joshua Reynolds kiállítása tartotta izgalomban a londoniakat. A megnyitón a régensherceg (a későbbi IV. György király) és Lord Byron is részt vettek. Austen is megtekintette a kiállítást, és elragadtatott levélben számolt be róla a nővérének, Cassandrának.
A rendelkezésre álló források alapján (ezek közé tartozik például a kiállítás katalógusa) szombaton egy olyan honlap indult el, amely ötletgazdája, Janine Barchas (Austen-szakértő, a texasi egyetem tanára) elképzelése szerint virtuális kiállításra viszi az érdeklődőket, akik egy-egy kattintással megtekinthetik az egyes festményeket – akárcsak a maga fizikai valójában Austen tette pontosan kétszáz évvel ezelőtt.
A képekre kattintva (összesen 141 van belőlük) rövid leírást kapunk, amely nem csak művészeti, történelmi vagy irodalmi kontextusba helyezi a műalkotást, de ahol lehet, Jane Austen regényeivel vagy életével is igyekszik kapcsolódási pontot találni. Érdekesség, hogy a képek között több olyan portrét is találni, amely az adott kor hírességét, celebritását ábrázolja: közéjük tartozik Sarah Siddons színésznő vagy a tetoválásaival nagy feltűnést keltő és akkoriban déltengeri hercegként emlegetett Omai.
Forrás: Guardian