Egy méter piros könyvet tessék!

.konyvesblog. | 2015. augusztus 06. |

Többségünk címek vagy témák alapján rendezgeti el a könyveit a polcon, jó pár éve azonban nagy divat a lakberendezésben a színek szerinti csoportosítás. Így lehet, hogy a francia klasszikusok, kortárs krimik, vagy történelmi művek kis szigetei helyett csak piros, kék vagy sárga színű kötetek töltenek ki egy-egy polcot. A Washington Post több designert és lakberendezőt is megszólaltatott, akik a színek szerinti csoportosítást választották egy-egy munkájuk során, de az hamar kiderült, hogy maga a szakma sem egységes a színes könyvdivat megítélésében.

Mindenesetre Amerikában már vannak olyan vállalkozások, amelyek kimondottan arra szakosodtak, hogy színek alapján adjanak el könyveket. A kötetekről leszedik a külső borítót, az ügyfélnek pedig annyi a dolga, hogy megrendeljen mondjuk egy méter piros könyvet a nappalijába. Az egyik cég vezetője prosperáló üzletágról beszél; ő azt mondja, hogy ők olyan könyveket kínálnak, melyeket máskülönben senki sem olvasna el, ezen a módon pedig újrahasznosítják a senki által nem keresett köteteket. Ezzel egy csomó kiadványnak tulajdonképpen újabb esélyt adnak, hiszen amúgy meg mehetnének a papírzúzdába.

Az árakat persze itt is a kereslet-kínálat határozza meg. Mivel a leggyakoribb szín a fekete, ezért ennél a cégnél egy láb (nagyjából 0,3 méter) fekete könyvet 12,99 dollárért (~ 3660 Ft) rendelhet meg az ügyfél. A designerek körében népszerű szürke szín ennél sokkal drágább, ebből 69,99 dollárba (~ 19.800 Ft) kerül egy lábnyi kötet.

Az egyik kereskedő, Nancy Martin azt mondja, főleg designerek, lakástulajdonosok, színházi producerek, stylistok és esküvőtervezők találhatók az ügyfelei között. Szerinte a piros köteteket a legnehezebb eladni, ebből ugyanis sok van, a legnépszerűbb színek pedig a kék, a zöld és a türkiz. A lap megszólaltatta a HarperCollins tervezésért felelős munkatársát, aki a leggyakoribb borítószínek között a kéket, a zöldet és a feketét említette. Ugyanakkor előfordul olyan is, hogy a szerző szabja meg a borító színét, akárcsak az az egykori Playboy-nyuszi, aki ragaszkodott hozzá, hogy élénk rózsaszín legyen az életrajzi könyvének a borítója.

A designerek is eléggé megosztottak abban, hogy jó-e, ha valaki színek szerint rendezgeti el a könyveit. Van, aki azt mondja, egy gyerekszobában működhet a dolog, de egy kifinomultabb könyvtárszobában vagy nappaliban nem feltétlenül. Volt olyan lakberendező, aki elárulta, hogy ő maga otthon inkább téma vagy szerző alapján csoportosít, hiszen így könnyebben talál meg egy adott könyvet, más feleslegesnek tartja a színek szerinti rendezést, hiszen az otthonainkban található könyvek éppenséggel rólunk, tulajdonosokról is elmesélnek egy csomó mindent.

A legfurább sztorit egyébként az a designer mesélte, akinek egyszer egy szállodalánc elnöki lakosztályait kellett berendeznie. A megrendelő piros könyvekkel akarta feltölteni a polcokat. A designer felvetette, hogy ha valaki 400 dollárt fizet egy éjszakáért, akkor feljogosítva érezheti magát arra is, hogy magával vigye azt a könyvet a polcról, amelyik megtetszik neki. Kiderült azonban, hogy ez nem lehetséges. A könyveket ugyanis odaragasztották a polcokra.

Mi a véleményetek a színek szerinti rendezésről? Inspiráló vagy inkább béna? Ha van köztetek olyan, aki így rendezi el a könyveit, és meg is mutatná, küldjön képet a konyvesblog@gmail.com címre! A legjobbakat megmutatjuk!

Forrás: Washington Post

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél