Hírek képregény dc

A DC új reklámkampánya: Mi a f…?

Rusznyák Csaba | 2013. február 01. |

dc-comics-wtf.jpg

Van az angolban egy találó kifejezés arra, ami tökéletesen illik a DC-re most, legújabb húzásuk után: attention whore (valaki, aki mindent, mindegy, milyen kínos, megtesz a figyelemért). A Batman, Superman és társaik univerzumát gondozó kiadó áprilisi képregényeinek borítóin egy szép nagy WTF „pecsét” fog díszelegni (ld. kép), ami azt hívatott jelezni az olvasóknak, hogy belül valami fontos, döbbenetes leleplezés/fordulat/sokkoló esemény történik. (WTF: What the Fuck!”, avagy nagyjából – pardon – „Mi a fasz!”)

Na, hagyjatok lógva. Értjük, hogy keserű a pirula, amiért a másfél évvel ezelőtti reboot (az új 52) nem úgy sült el, ahogy akarták, és a konkurencia visszaszerezte az előnyét, de akkor is.  Tényleg ennyire nincs ötlet? Tényleg ennyire pocsékul megy? Tényleg ennyire kétségbeesett, átlátszó eszközökhöz kell folyamodni? És pont egy olyan piacon, ahol a két nagy (DC és Marvel) amúgyis havonta többször süti el a képregényei fülszövegében/ajánlójában a „sokkoló befejezés”, „többé semmi sem lesz olyan, mint azelőtt”, „univerzumrengető események”, „minden megváltozik” és hasonló bombasztikus reklámszövegeket, amiknek már 10 éve sem hitt senki?

Hozzáteszem, mindezt egy olyan kifejezéssel csinálják (még ha rövidítve van is), amit magukban a képregényekben nem használhatnának a korhatárbesorolás miatt. Nem csodálkoznék rajta, ha egy-két szülői szervezet háborgásba kezdene emiatt, bár nyilván számítanak is rá, hogy az izzadságbűzös hülyeségük vitákat kavarjon, és beszéljenek róla. Ahogy itt is. Szóval megkapják a figyelmet, talán egy kis bevételnövekedést is sikerül generálni vele, de aztán, ahogy mindig, minden visszatér a normál kerékvágásba. Mert az ilyen szenzációhajhász fogások (ahogy az már számtalanszor bebizonyosodott az utóbbi 10-20 évben) mindig a lufi kipukkanásával végződnek. De nyilván könnyebb lufit fújni, mint akár történetileg, akár grafikailag, akár (ne adj Isten!) a kiadó átfogó stratégiáját illetően meglépni valami merészet, előállni valami igazán újjal, valami váratlan koncepcióval.

És részben az ilyen hozzáállás miatt tart ott a mainstream amerikai képregény, ahol, ezért veszít közönséget, ezért nem tud szerezni magának új olvasókat.

Olvass minket e-mailben is!

  • Személyes ajánló a legérdekesebb tartalmainkról!
  • Extra tartalom csak feliratkozóknak!
  • Így biztosan nem maradsz le a legfrissebb könyves hírekről!
  • Nem spammelünk, heti 1-2 levelet küldünk.

Könyves Magazin Hírlevél

TERMÉSZETESEN OLVASUNK
...
Hírek

Elveszett bibliai fát támasztottak fel egy 1000 éves magból

A Bibliában szereplő fa magját a Júdeai-sivatag egy barlangjában találták. Olyan növényről van szó, ami lokálisan kihalt, a Bibliában viszont többször is említik a gyógyító hatása miatt.

...
Zöld

A barátságaid is lehetnek mélyebbek és bensőségesebbek – olvasd el, hogyan

Cziglán Karolina pszichológus Elfogadó kapcsolódás című könyvével abban igyekszik segíteni, hogy a kapcsolatainkban merjünk sebezhetőbbek lenni, legyen szó barátságról, szülő-gyerek viszonyról vagy párkapcsolatról. Mutatunk egy részletet a kötetből.

...
Zöld

A zöld tea szuperegészséges, de nem csodaszer – 5 könyv a teázásról

A zöld teának nemcsak az illata elbűvölő, de számos nagyszerű hatással is számoltatnak azok, akik rendszeresen fogyasztják. Bemutatjuk a frissítő itallal kapcsolatos tényeket és mítoszokat, aztán ajánlunk öt könyvet a teázás szerelmeseinek.