Minden gyerek életében szinte biztosan eljön az a pont, amikor nagyon-nagyon szeretne egy kutyát: a házi kedvenc után sóvárgók most új érvet sorakoztathatnak fel az eddigiek mellé, egy friss kutatás szerint ugyanis a kutyák sokat segítenek abban (is), hogy a gyerekek jobban olvassanak.
A Calgaryban található St. Mary’s University pszichológiai tanszékén végzett kutatások szerint azoknak a 7-8 éveseknek, akik nyolc héten keresztül minden héten tizenöt percen keresztül olvastak fel hangosan egy terápiás kutyának, javult az olvasási készségük. A kutatásban a gyerekek egyik csoportja felnőtt önkéntesnek, a másik csoportja kutyáknak olvasott fel, és már a foglalkozás után kiderült, hogy az utóbbi csoport tagjai sokkal lelkesebbek és motiváltabbak voltak. A kutatók ráadásul arra jutottak, hogy a kutyás csoport gyerekrésztvevőinek nemcsak a hangos olvasás, de a szövegértés is jobban ment a másik csoport tagjaival összehasonlítva.
A terápiás kutyák alkalmazása amúgy nem annyira újkeletű dolog, sőt, könyves példát is találni rá. Paul Griffin Ahol a barátom, ott az otthonom című ifjúsági regényének hőse, Ben például talál az utcán egy kutyát, amit aztán mindenhová magával visz. Ben végül azt a tanácsot kapja, hogy vizsgáztassa le a kutyát, mert akkor bevihetné könyvtárba is:
"Arra gondoltam, hogy vannak gyerekek, akiknek gondjuk van az olvasással, ezért kutyáknak olvasnak fel. A kutya ugyanis nem ítéli el a gyereket azért, mert rosszul ejtett ki egy szót, vagy más hibát vétett. Ehelyett teljesen odavan tőle, hogy a gyerek csak és kizárólag vele foglalkozik. A gyerkőc pedig úgy érzi, a kutya azért figyel rá, mert nagyon jól olvas. Minél több önbizalmat kap egy gyerek, annál jobban fog olvasni."
Forrás: LitHub