Milyen kortársat vigyünk az iskolába? [Ciceró]
Könyves Magazin

Milyen kortársat vigyünk az iskolába? [Ciceró]

kötelező_olvasmány oktatás ciceró Kleinheincz_Csilla

Nem szeretem a „kötelező irodalom” megingathatatlanságát, sokkal jobban ínyemre van az „ajánlott olvasmányok” sokszínűsége. Kipipálandó műveltségi lista helyett az olvasás megszerettetése a fontosabb, különösen általános iskolában, hogy a tanár azokat a könyveket választhassa ki az osztály számára, amelyek éppen akkor mondanak számukra valami érvényeset, és amelyekről aztán hosszan el tudnak beszélgetni. 

John Boyne
Barnaby Brocket és a szörnyű dolog, ami vele megesett
Ford.: Gázsity Mila, Ciceró, 2013, 270 oldal

A Ciceró sok klasszikus gyerekkönyvet ad ki, én mégis három frissebb könyvünket ajánlanám. John Boyne regénye, a Barnaby Brocket és a szörnyű dolog, ami vele megesett (amelyet a Bábszínház is feldolgozott, kiváló, pedagógusoknak szóló kiegészítő anyaggal együtt) az előítéletekről szól a repülő kisfiú meséjén keresztül, aki bámulatos kalandokon megy át, és közben sokféleképpen szembesülhetünk azzal, hogy a „normális” nem feltétlenül az egyetlen helyes út. Nyitottságra, a készen kapott skatulyák felülvizsgálatára ösztönöz a könyv, és emellett még a humora is jó. 

Szigeti Kovács Viktor
A táltos
Ciceró, 2019, 230 oldal

Szigeti Kovács Viktor könyvei, köztük A táltos nyelvi megformáltságukkal emelkednek ki, és miközben az olvasók Kücsen, a táltos fiú magyar népmesékből merítkező történetét olvassák, olyan fontos üzenetekkel lesznek gazdagabbak, mint a természet tisztelete, az összetartás és a konfliktusok erőszak nélküli rendezése. 

Jennifer L Holm
A tizennegyedik aranyhal
Ford.: Roboz Gábor, Ciceró, 2015, 200 oldal

Jennifer L Holm könyve, A tizennegyedik aranyhal pedig mulatságos történet, amelyben a főszereplő nagypapája egy medúzából származó vegyület segítségével visszafiatalodik, és ez rengeteg kalamajkát okoz – közben azonban a történet az öregedésről és az elmúlásról is fontos dolgokat mond, és a tudós nagypapán keresztül felszítja az érdeklődést a természettudományok iránt is.