Az Egyesült Államok több állama is próbálja megakadályozni, hogy a kézírás teljesen eltűnjön, miközben az osztálytermekben egyre gyakrabban cserélik a tollat és a papírt táblagépekre és számítógépekre. Az USA kormánya 2010-ben kivezette a kézírás készségét az alaptantervből, mivel úgy ítélte, hogy időigényes, és nem is igazán hasznos hasznos a technológia korában. Most viszont úgy tűnik, a változtatás nem tesz jót az intelligenciának.
Az IQ csökkenése
A kézírás olyan finommotorikus készség, amely pozitívan hat az agy működésére, ennek ellenére sok tanár panaszkodik arra, hogy a diákok alig bírják megfogni a ceruzát, de képesek csúsztatni és duplán kattintani az digitális eszközeiken.
A Daily Mail cikke szerint korábbi tanulmányok kimutatták, hogy az IQ számok egy évszázad után először csökkentek, és arra következtettek, hogy ennek a technológiai robbanás lehet az oka. Tanárok, szülők és szakértők is arról számoltak be, hogy egyre több olyan gyerekkel és fiatal felnőttel találkoznak, akik nem tudják, hogyan írják alá a nevüket, illetve
nem képesek a folyóírást elolvasni.
Kaliforniában és New Yorkban is olyan új törvényjavaslatokat fogadtak el, amelyek előírják a 6-12 éves diákok számára a folyóírás elsajátítását, de más államok, mint például Colorado, Új-Mexikó vagy Nevada, még mindig tétováznak.
A kézírás hatása az agyra
Tavaly az Oregoni Egyetem és a Northwestern kutatói arról számoltak be, hogy az IQ-pontszámok csökkentek, mert a technológia lerövidíti a figyelem tartományát és csökkenti a mélyreható gondolkodás szükségességét.
A tanárok és az oktatási szakértők továbbra is küzdenek a kézírás megmaradásáért, de egy 2021-es felmérés szerint az amerikaiak 45 százaléka nehezen olvassa el még a saját kézírását is, 70 százalékuk pedig arról számolt be, hogy problémái vannak mások, például a munkatársaik kézzel írott jegyzeteinek elolvasásával.
A Psychology Today szerint az oktatók azt tapasztalták, hogy mióta a kézírás helyett a billentyűzet használatára tértek át,
a diákok IQ-szintje csökken, és ezért az osztálytermi technológiát okolják.
Hetty Roessingh, a Calgary Egyetem oktatással foglalkozó professzora régóta szorgalmazza, hogy az iskolák presszionálják a kézírás megtanulását a gyerekeknél, mivel ez fontos eszköz a kéz és az agy közötti körök bekapcsolására, olyan idegrendszeri pályákat épít ki, amiket a gépelés egész biztosan nem. A kézírás elsajátítása több kognitív készségre, köztük a memóriára is jótékony hatással van.