A Virgin-cégcsoport a világ 50 országában van jelen, és több mint ötvenezer alkalmazottja van. Az extrém kalandjairól híres, multimilliárdos Sir Richard Branson anekdotákkal tarkított könyvéből kiderül, mekkora jelentősége van üzleti sikereiben az odafigyelésnek, a nevetésnek és az élethosszig tartó tanulásnak. A vállalatvezető-ikon tőle szokatlan komolysággal hangsúlyozza az ügyfélközpontúság, a munkatársakkal való szoros együttműködés, és a társadalmi szerepvállalás fontosságát. Küldetése egy olyan B terv megalkotása, amely egyszerre szolgálja az emberek, a bolygónk és a profit érdekeit. Az A terv, amelyben a vállalatokat egyedül a nyereségtermelés érdeke vezérli, ma már elfogadhatatlan.
Richard Branson: A Virgin-módszer - Minden, amit a vezetésről tudok
Fordította: Dankó Zsolt, HVG Könyvek kiadó, 2016, 343 oldal, 4200 HUF
A Virgin a zeneipartól a vonat-, légi- és tengeri közlekedésen, valamint a bankszektoron át a kereskedelmi űrhajózásig a legkülönfélébb ágazatokban nyújt magas szintű szolgáltatásokat. A profittermelés helyett a Virgin Unite a jótékonyságra, a Virgin Startup pedig a fiatal vállalkozók támogatására helyezi a hangsúlyt.
Sir Richard Branson tizenhat évesen, diszlexiás és figyelemzavaros kamaszként kimaradt az iskolából, és egy diákmagazint alapított. Később egy lemezküldő vállalkozásból indulva építette fel a ma több mint négyszáz vállalatból álló Virgin-cégbirodalmat. Soha nem rettent vissza a szokatlan kihívásoktól, egyszer még a Coca-Colával is megpróbálta felvenni a versenyt. A márkateremtés nagy mestere: a hírverés érdekében kész motorcsónakkal átkelni az óceánon, vagy körberepülni a világot léghajóval. Elkötelezett a folyamatos tanulás iránt, és minden eszközt megragad a világ jobbá tételére. Két felnőtt gyermekével és feleségével gyakran töltik idejüket saját szigetükön, a paradicsomi Necker-szigeten.
Olvass bele a kötetbe: