A Londoni Könyvvásáron az egyik előadás témája a közösségi média és a könyvkiadók, könyvterjesztők eddig ki nem aknázott kapcsolata volt, a megszólaló szakértők (kiadók, médiakutatók) mellett Nick Harkaway elsőkötetes író is részt vett a beszélgetésen, aki a klasszikus könymegjelentetések mellett tudatosan használja a közösségi médiát is, blogol, porfi websiteja van, a facebookon hirdeti magát és folyamatosan twitterel is.
Bár ez a fajta gondolkodás egyelőre még a fényévekre előttünk járó angoloknak is újdonság, napok óta azon gondolkodunk, vajon mikor ismerik fel a magyar írók, mennyi lehetőség rejlik a blogokban, a közösségi oldalak és a twitter használatában? Nagy öröm, hogy egyre több írónak van profi weboldala (pl. a litera írólapjain), de fontos infó, hogy Nick Harkaway könyvének eladásai nagyságrendekkel megnőttek, mikor elkezdett blogolni, minden új blogbejegyzésével és twitteren való megszólalásával újabb és újabb olvasókat szerez.
Nem is kellett sokat várni, a ma nyíló könyvfesztiválon már találkoztunk is Németh Gáborral, aki elmondta, nemcsak, hogy érdekli a Twitterben rejlő lehetőség, hanem évekkel ezelőtt, a Litera főszerkesztőjeként is az volt az álma, hogy a Litera igazi online tartalomszolgáltatóként, a legelősőként, akár csak egy-két szóban, de azonnal tájékoztassa az olvasókat arról, mi történik az "irodalmi életben". Ez most megvalósult, kövesd te is a Literát és a Könyvesblogot és a Könyvkolóniát a Twitteren!